اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل به استفاده از ریمل های ضد آب برای داشتن مژه های حجیم تر هستید، باید بدانید در پایان روز پاک کردن غلط آن می تواند چه صدمه ای به مژه ها و پوست دور چشم شما بزند. در ادامه، ترفند هایی برای پاک کردن ریمل ضد آب، بدون آسیب به مژه ها و پوست نوشته شده است. می توانید از آنها استفاده کرده و ریمل را کاملا از مژه ها پاک کنید.

1-با استفاده از یک پاک کننده آرایش چشم می توانید آن را پاک کنید. اگر علاقه به آرایش ضد آب دارید، پس باید توجه داشته باشید قبل از اتمام پاک کننده خود همیشه یک بسته اضافه در خانه داشته باشید تا بدون آسیب به پوست آرایش خود را پاک کنید. مقداری آرایش پاک کن روی پنبه ریخته و چشمانتان را ببندید و چند ثانیه پنبه را روی مژه ها نگه دارید سپس پنبه را در جهت رویش مژه بکشید تا آثار ریمل پاک شود.

2-اگر دارای پوستی خشک و حساس هستید، میسلار واتر چاره کار شماست. میسلار واتر یک محصول عالی برای استفاده در ناحیه چشم و پاک کردن مژه ها است. برای پاک کردن ریمل های ضد آب میسلار واتر های پایه روغن معجزه است. پنبه را آغشتهبه میسلار واتر روغنی کرده و ده ثانیه روی مژه ها نگه دارید سپس به آرامی روی مژه ها بکشید و تا زمانی که کاملا مژه ها تمیز شود، پنبه را تعویض کنید.

3-استفاده از رغن نارگیل، بادام یا زیتون نیز یکی از ایمن ترین راه ها برای پاک کردن ریمل ضد آب است. نیازی نیست که به شدت مژه ها و پوست اطراف چشم را بسابید. نکته بسیار خوب این است که این روغن ها حاوی مواد مغذی هستند که باعث تغذیه و آب رسانی پوست اطراف چشم نیز می شوند. پنبه را آغشته به روغن مورد نظر کرده و روی مژه ها چند ثانیه نگه دارید سپس به آرامی به سمت رویش مژه ها بکشید. این کا را تا پاک شدن کامل ریمل از روی مژه ها تکرار کنیدو در آخر برای رفع چربی دور چشم می توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

4-اگر هیچ یک از موارد بالا را برای پاک کردن آرایش ضد آب خود ندارید، می توانید از شامپو بچه استفاده کنید. شامپو بچه ها با فرمول های بدون سوزش چشم، می تواند برای این کار مناسب باشد. یک پنبه خیس را آغشته به مقدار کمی شامپو کرده و چشمها را ببندید و مژه ها را پاک کنید و سپس با استفاده از یک پنبه خیس و تمیز روی آن را بکشید تا آثار شامپو پاک شود. هرگز برای پاک کردن صورت از شامپوهای های استفاده نکنید. زیرا باعث بروز حساسیت می شود.

5-اگر راه دیگری برای پاک کردن آرایش ضد آب ندارید، می تانید از کرم مرطوب کننده خود استفاده کنید. برای این کار ابتدا صورت را طبق رال عادی شستشو داده و خشک کنید. سپس کرم را روی مژه ها زده و با حوله یا دستمالی گرم آن را به آرامی ماساژ دهید. توجه داشته باشید از کرم های سبک و غیر شیمیایی در ناحیه چشم استفاده کرده و از وازلین برای پاک کردن آرایش اجتناب کنید زیرا شیمیایی بوده و باعث بروز میلیا در اطراف چشم می شود.