اگر می خواهید میکاپ زیبایی داشته باشید و آن را در کل طول روز ماندگار کنید، به یک زیرساز مناسب دارید تا زیر فاندیشن و سایه چشم بزنید تا پوستی یک دست داشته و چربی آن را کنترل کنید. با این حال پرایمر ها ارزان قیمت نیستند. همچنین پرایمر های صنعتی دو گونه هستند. یک نوع برای زیر فون و گونه دیگر برای زیر سایه چشم هستند. بنابراین هزینه زیادی برای خریدن پرایمر باید صرف کنید. اما روشی وجو دارد که می توانید با استفاده از آن پرایمر مخصوص خود را درست کرده و به راحتی از آن هرروز استفاده کنید. پرایمر کمک می کند پوست را به صفحه ای مناسب و صاف برای میکاپ تبدیل کنید. سایر فواید آن شامل:

  • منافذ و حفره ها، چین و چروک ها و خطوط را پر کرده و محو می کند.
  • یک پرایمر خوب پوست را شفاف کرده و چربی اضافی را کنترل کرده و باعث می شود آرایش مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند.
  • باعث ماندگاری آرایش شما به خصوص در هوای گرم می شود.
  • با توجه به اینکه در پرایمر های صنعتی از پلیمرهای سیلیکونی استفاده می شود، در پرایمر خانگی و طبیعی از ژل آلوئه ورا به جای آن استفاده می کنیم.

مواد مورد نیاز:

کرم ضد آفتاب: اضافه کردن ضد آفتاب در این روش کمک می کند چند هدف را با یک محصول روی پوست خود اجرا کنید. کرم ضد آفتاب ضروری نیست اما اضافه کردن آن توصیه می شود. با توجه به کم بودن ضد آفتابی که در این روش استفاده می کنید، سعی کنید از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

آلوئه ورا: با توجه به اینکه قرار است این محصول را نگهداری کرده و روزانه از آن استفاده کنید، بنابراین نمی توانید از آلوئه ورای تازه استفاده کنید زیرا در این صورت مدت مصرف پرایمر شما کاهش میابد و نمی توانید آن را نگه دارید. بنابراین از ژل های آماده آلوئه ورا استفاده کنید. اگر پوست شما چرب است، مقدار بیشتری ژل آلوئه ورا باید اضافه کنید.

فون مایع: یکی دیگر از مواد غیر ضروری در این روش فون مایع است. اضافه کردن این مورد باعث می شود پرایمر شما کمی رنگی شده و هنگامی که عجله دارید، نیازی به زدن فون اضافه نداشته باشید.

پودر فیکس: با اینکه ژل آلوئه ورا پایه و اساس این پرایمر است، اما پودر فیکس باعث می شود پرایمر شما حالت مات کننده نیز پیدا کند. می توانید مقداری از پنکیک خود را نیز پودر کرده و استفاده کنید و یا از پودر فیکس استفاده کنید. حتی پودر بچه نیز می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

کرم مرطوب کننده: برای اینکه مقدار چربی را کاهش دهید، از کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. اما اگر پوست خشکی دارید، از مرطوب کننده بیشتری برای درست کردن پرایمر خود استفاده کنید.

این پرایمر را می توانید به مدت دو هفته نگهداری کنید. بنابراین سعی کنید ظرفی که برای نگه داشتن آن استفاده می کنید کاملا تمیز و خشک باشد.

ابتدا به مقدار مساوی ژل آلوئه ورا و کرم مرطوب کننده را با یکدیگر مخلوط کنید. اگر پوست چرب دارید ژل آلوئه ورا را یک و نیم برابر کرم مرطوب کننده و اگر پوست خشک دارید کرم مرطوب کننده را یک و نیم برابر ژل آلوئه ورا اضافه کنید. سپس به اندازه یک نخود کرم ضد آفتاب در صورت تمایل اضافه کنید. سپس مقدار کمی نیز فون مایع به آن اضافه کنید. مقدار بسیار کمی نیز پود اضافه کنید به اندازه ای که کرم حالت مایع و روان بودن خود را از دست ندهد و خمیری شکل نشود. بنابراین در اضافه کردن پودر دقت کنید. با استفاده از یک همزن پلاستیکی یا چوبی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. می توانید حالت روان بودن آن را با اضافه کردن ژل آلوئه ورا یا پودر فیکس و پنکیک تنظیم کنید. بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید تا هنگام استفاده حالت تازگی و شادابی به پوست بدهد.