آیا تمایل دارید در جشن پیش رو یک لباس آبی بپوشید اما نمی دانید آرایش صورتتان را چگونه انتخاب کنید؟ در این مطلب چند ایده آرایشی برای هماهنگ کردن میکاپ و لباس شما ارائه شده است. مطالعه کرده و ظاهری جذاب و هماهنگ در مهمانی پیش روی خود فراهم کنید.

1-بازی با رنگ ها

اولین چیزی که برای امتحان کردن آرایش جدید نیاز دارید، دانستن چرخه رنگ است. رنگ ها مکمل یک دیگر بوده و باعث دیده شدن یکدیگر می شوند. بنابراین وقتی لباس آبی می پوشید، می توانید از رنگ های مکمل آن استفاده کنید. رنگ قرمز و نارنجی مکمل رنگ آبی در چرخه رنگ هستند. بنابراین می توانید رنگ های مشتق شده از قرمز و نارنجی مانند مرجانی، هلویی و قهوه ای را با آبی ست کنید. در این مرحله می توانید با رنگها بازی کرده و به دنبال مکل های رنگ آبی باشید تا میکاپ و لباس خود را با هم هماهنگ کنید. روش دیگر قابل تمرکز کردن یک رنگ از بین رنگ های لباس برای میکاپ است. برای مثال اگر لباس شما کاملا آبی نیست، اما گل یا اشکال آبی رنگ در طراحی آن یده می شود، می توانید از رنگ آبی در میکاپ خود استفاده کنید.

2-پایه

پایه آرایش شما بستگی به خواسته شما از نتیجه نهایی دارد. ابتدا پوست خود را اسکراب و آبرسانی کنید تا صاف و شاداب شود. سپس با استفاده از کانسیلر هم رنگ یا روشن تر از پوست خود، لک ها و سیاهی ها را بپوشانید. با استفاده از فون یک درجه تیره تر از پوستتان، حالتی گرم و سالم روی پوست خود ایجاد کنید. اگر به طور طبیعی پوست سبزه و برنز دارید از فون هم رنگ پوست خود استفاده کنید. سپس برای جلوگیری از روان شدن فون و خشک کردن آن از پودر فیکس استفاده کنید.

3-گونه ها

گونه ها نباید مرکز تمرکز باشند اما جز مهمی در صورت هستند. رنگ آبی رنگی سرد است. بنابراین هنگامی که لباس آبی رنگ پوشیده اید، برای گونه ها و لب ها از یک رنگ گرم استفاده کنید. رنگ های صورتی و هلویی می تواند ظاهر شما را شاداب تر و زیباتر کند. همچنین می توانید از یک رژ گونه برنز نیز در زیر استخوان گونه استفاده کنید تا گونه ها را برجسته تر نشان دهید.

4-چشم ها

به یاد داشته باشید چشم ها با رنگی قوی و خنثی ای مانند آبی به زیبایی جلوه خواهند کرد. آرایش متالیک، اسموکی با دنباله یا خط چشم گربه ای نمونه هایی از آرایش چشم مناسب برای لباس آبی است. اگر لباس شما آبی تیره یا سورمه ای باشد، رنگ متالیکی که برای سایه به کار می برید، بهتر است طلایی یا شامپاینی باشد. اگر می خواهید چشمانتان را مرکز توجه قرار دهید، از جلوه دادن بیش از حد به گونه ها و لب ها اجتناب کنید. اگر رنگ لباستان آبی کم رنگ و سرد است، از رنگ سبز و آبی در آرایش چشمتان استفاده کنید. به همین ترتیب، لباس آبی پررنگ و تیره، رنگ بنفش و سبز تیره را نیز کامل می کند. ابتدا سرتاسر پشت چشم خود را با سایه ای روشن بپوشانید سپس، با استفاده از یک براش سر کج، شروع به زدن سایه تیره تر در گوشه خارجی چشم خود به شکل V کرده تا سایه گربه ای را اعمال کنید. سپس سایه را به سمت گودی چشم محو کرده و به سمت گوشه داخلی چشم بکشید. قسمت میانی پشت چشم روشن باقی می ماند. برای افزایش جذابیت آرایش چشم، قسمت میانی را با استفاده از یک سایه براق طلایی یا نقره ای بپوشانید. گوشه داخلی چشم را با هایلایتر روشن بپوشانید و در آخر خط چشمی مشکی پشت چشم بکشید و دو لایه ریمل نیز برای پرپشت شدن مژه ها بزنید. اما اگر می خواهید لب ها را مرکز توجه کنید، از آرایش غلیظ چشم اجتناب کنید و از قهوه ای روشن یا مرجانی برای سایه استفاده کنید و یک خط چشم مشکی ساده بکشید.

5-لب ها

اگر آرایش چشم سنگینی اانجام اده اید، رنگ رژ لب را ساده و مات انتخاب کنید. ابتدا لب ها را اسکراب کرده و نرم کننده بزنید و سپس با استفاده از یک مداد لب کم رنگ خط لب بکشید. سپس لب ها را با رژ لبی به رنگ های هلویی، صورتی یا سایر رنگ های خنثی، لب ها را پوشش دهید. اما اگر می خواهید لب ها را مرکز توجه کنید از یک رژ لب قرمز استفاده کنید. برای این کار ابتدا از خط لب خرمز استفاده کرده و سپس لب را با رژ لب بپوشانید. صورتی و مرجانی نیز می توانند هماهنگی خوبی با لباس آبی داشته باشند.