آیا تا به حال شده پول زیادی بابت خرید لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست پرداخته و پس از استفاده متوجه شوید، محصولی که انتخاب کردید، مناسب پوست شما نیست؟ با کمی دقت هنگام خرید و توجه و شناخت پوست خود، می توانید بهترین انتخاب ها را در زمینه آرایشی و مراقبت از پوست خود داشته باشید.

در این مطلب راهنمایی های لازم برای بهترین انتخاب مناسب پوست های حساس ارائه شده است که در هنگام خرید می توانید به یاد داشته باشید.

از محصولات بدون اسانس و رایحه استفاده کنید

محصولات فاقد اسانس و رایحه معمولا برای پوست های حساس مناسب تر هستند. همچنین محصولاتی را انتخاب کنید که افزودنی های کمتری دارد. از خرید محصولات حاوی الکل، رتینوئید، آلفا هیدروکسی اسید و مواد آنتی باکتریال اجتناب کنید. این محصولات می تواند باعث آسیب به پوست های حساس شود.

از محصولات طبیعی استفاده کنید

اگر دارای پوست حساسی هستید، بهتر است از محصولاتی حاوی مواد طبیعی مانند آلوئه ورا استفاده کنید. پودر ها معمولا برای استفاده افراد دارای پوست حساس بی خطر است، زیرا مواد نگه دارنده کمتری دارد و پوست را تحریک نمی کند.

هنگام خرید لوازم آرایشی...

اگر می خواهید فن (کرم پودر) بخرید، از محصولات با پایه سیلیکون استفاده کنید. از خرید محصولات آرایشی ضد آب اجتناب کنید. زیرا این محصولات بسیار قوی بوده و برای پاک شدن از روی صورت نیاز به پاک کننده های مخصوص هستند.

فقط برای چشم ها

برای چشمانتان، از محصولاتی استفاده کنید که چربی کمتری دارد و پایه آن ها موم است. خط چشم های مایع عموما زیر چشمیخته و میکاپ را کثیف نشان می دهد و یا از لاتکس تهیه شده اند که تحریک کننده پوست است.

تاریخ مصرف بسیار ضروری است

یکی از قوانین مهم استفاده از لوازم آرایشی قبل از پایان تاریخ انقضای آن است. هرگز از لوازم آرایش بدون تاریخ مصرف و یا لوازمی که تاریخ مصرف آن تمام شده، استفاده کنید. بیشتر لوازم آرایشی دارای برچسب انقضا هستند که می توانید با مشاهده آنها از تاریخ مصرف آن آگاه شوید.

امتحان کنید

قبل از خرید هر چیز، ابتدا نمونه ای از آن را از فروشنده درخواست کنید. محصول را هفت روز روی پوست پشت گوش خود امتحان کنید. اگر هیچ تحریکی صورت نگرفت، سپس می توانید روز پوست صورت استفاده کنید. همین روش را می توانید برای تمامی محصولات پوست و مو استفاده کنید.