برای شناخت تمرین های ورزشی ناایمن توصیه های زیر را باید در نظرگرفت :

* بهترین کار این است که درباره امنیت تمریناث ورزشی، از یک فرد حرفه ای آموزش دید، چون یک کارشناسی آگاه با وجود مشاهده فشار زیاد به مفصل و عضلات موجود در یک حرکت ‏ممنوعه می تواند با یک تعدیل سازی کوچک مشکل و مضرات ان حرکت را حل کند. البته باید از حرامی عمومی خود نیز استفاده کنید و از انجام تمریناتی که برای سطح تناسب اندام شما مناسب نیستند خودداری نمایید.

* به پیام درد توجه کنید و بدانیدکه سریع ترین روش برای به وجود آمدن یک آسیب جدی یا مزمن فشار آوردن است.

* بیان یک حرکت به عنوان ایمن و غیرمضر بدین معنی نیست که ان را هر زمان و به هر شکلی می توان اجرا کرد و چون تمرین ممنوعه نیست، بدون شک از هر آسیبی در امان خواهید بود. برای مثال، وقتی فردی دچار آسیب است، بهترین حرکات برایش ممنوع است. همچنین درست است که تمرینات خاصی وجود دارند که خیلی پرمخاطره هستند و به هیچ وجه نباید اجرا شوند، اما این نکته را نباید فراموش کودکه تمرینات باید به روش خاصی اجرا شوند و اگر به طور ناصحیح انجام گیرد همه تمرینات به طور بالقوه می توانند خطرناک باشند. بنابراین، با توجه به تکنیک مناسب باید اجرا را ایمن کرد.

* این که درهمه روزها، فقط به یک ورزش خاص بپردازید به شما کمک می کند در آن ورزش، بسیار ماهر شوید، اما این می تواند به آسیب ناشی از کار مداوم، ختم شود. اجرای الگوهای حرکتی تکراری حتی انجام دادن زیاد یک کار ساده باعث آسیب است و فشار بر ماهیچه هاء تاندون ها و التهاب و ترک استخوانی را افزایش می دهند. بنابراین، تمرینانت ورزشی خود را متنوع کنید و روش های تداخلی و متفاوت بیش بگیرید.

* اجرای حرکات کنترل نشده و سریع یا ‏غیرمنسجم به دلیل خستگی وکمبود مهارت مناسب، بسیار خطرناک و مضر است و حتی ایمن ترین ورزش ها زمانی که به شیوه غیر کنترل شده انجام شوند می تواند ناامن باشند.