همانطور که می دانیم کفش راحت و مناسب برای دونده های قدرتی دارای اهمیت فراوان است. اصطکاک ثابت در مناطق خاصی از پا معمولا انگشتان پا و پاشنه پا می تواند سبب ایجاد تاول شود. اگر تاول های شما بسیار دردناک است بهتر است از پای خود مراقبت کنید.

تاول ها در اثر گرما ، رطوبت و اصطکاک که سبب نرم و شل شدن پوست می شود که لایه بالایی پوست یعنی اپیدرم را از درم جدا می کند و یک حالت تورم ایجاد می شود که درون آن مایع لنفی جمع می شود در نتیجه تاول ایجاد می شود. تاول و نواحی اطراف آن بسیار دردناک هستند بخصوص اگر لایه بالایی پوست کنده شده باشد و پوست خام زیر آن نمایان شده باشد.

پاهای خود را تا جایی که امکان دارد در حین ورزش و پوشیدن کفش خشک نگه دارید این امر مانع ایجاد تاول پا می شود. بعلاوه همیشه نباید کفش خود را در ایجاد تاول مقصر بدانید. با کمال تعجب ، علت ایجاد تاول ممکن است نوع جوراب شما باشد. جوراب های کتان یا نخی زمانیکه عرق می کنید رطوبت را در خود نگه می دارند که این امر سبب ایجاد تاول می شود. جوراب های نایلونی و اکریلیک رطوبت را جذب کرده و مانع از تعریق می شوند که این امر از ایجاد تاول پا جلوگیری می کند.

اگر تاول بر روی پای شما ایجاد شده است این نکات را بخاطر بسپارید : از یک سوزن و یا ناخن گیر استریل برای خارج کردن مایع و باز کردن تاول استفاده کنید و بر روی تاولی که تازه تخلیه شده است پماد بمالید و برای جلوگیری از عفونت روی آن را با گاز استریل بپوشانید.