ترک های پوستی خطوطی قابل رویت بر سطح پوست هستند. این ترک ها بیشتر بر روی پوست شکم ظاهر می شوند اما در قسمت های دیگر بدن ، مانند ران و بازو نیز به وجود می آیند. گاهی ترک های پوستی در قسمت های زیادی از پوست دیده می شوند. بارداری می تواند یکی از مهمترین عوامل ایجاد این ترک ها باشد. از دلایل دیگر بروز این ترک ها می توان به افزایش و یا کاهش ناگهانی وزن ، رشد سریع ، عوامل وراثتی ، استرس و بیماریهایی با تغییرات فیزیکی اشاره کرد.

پوست انسان از سه لایه تشکیل شده است. بشره یا پوست بیرونی ، قسمت میانپوست و لایه ی زیر پوستی . ترک های پوستی در میانپوست شکل پیدا می کنند. وقتی بافت این لایه بیش از حد انعطاف پذیریش ، در اثر انبساط و یا انقباض آنی ، کشیده می شود ، ترک های پوستی شروع به فرم گرفتن می کنند.

وقتی پوست کشیده می شود ، کلاژن در این ناحیه ضعیف شده و تولید طبیعی آن آسیب می بیند. این زمانی است که زخم هایی نازک زیر پوست بوجود می آیند. در ابتدا این زخم ها صورتی و یا قرمز هستند اما با گذشت زمان خطی نازک و نقره ای مانند روی پوست پدیدار می شود که به آن ترک پوستی می گویند.

با این ترک ها ، شما ممکن است احساس ناراحتی و خجالت از ظاهر خود داشته باشید . خوشبختانه راه هایی طبیعی برای کمرنگ کردن این خطوط وجود دارد.

روغن کرچک

روغن کرچک ، که از آن برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک ، لک هایی که با بالا رفتن سن به وجود می ایند ، خال و جوش استفاده می کنند ، می تواند برای از بین بردن ترک های پوستی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کمی از روغن کرچک را روی ترک های پوستی بریزید و برای پنج تا ده دقیقه به صورت دورانی و به آرامی ماساژ دهید. سپس این ناحیه را با یک لایه نازک از پنبه پاک کنید . با استفاده از یک بطری آب گرم و یا یک پد گرم برای مدت نیم ساعت ناحیه ی ترک های پوستی را گرم کنید. این کار را هر روز برای حداقل یک ماه انجام دهید تا نتایج مثبت آن را ببینید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز در درمان بسیاری از مشکلات پوستی ، از جمله ترک های پوستی ، مورد استفاده قرار می گیرد.راه های مختلفی برای استفاده از این گیاه وجود دارد.

می توانید مستقیما ژل آلوئه ورا را روی پوست بمالید و بعد از گذشت پانزده دقیقه با آب ولرم ، پوست را بشویید. راه دیگری که برای استفاده از آلوئه ورا وجود دارد ، این است که یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا را با روغن ده عدد کپسول ویتامین E و روغن پنج عدد کپسول ویتامین A مخلوط کنید. این ترکیب را روی پوست بمالید تا زمانی که کاملا جذب شود. این عمل را هر روز تکرار کنید.

سفیده تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است. برای ترک های پوستی ، فقط به سفیده ی تخم مرغ ، که حاوی پروتئین و آمینو اسید است نیاز دارید.

سفیده ی دو عدد تخم مرغ را با چنگال هم بزنید. سطح پوست دارای ترک را با آب تمیز کنید و یک لایه ی ضخیم از سفیده را با قلم آرایش روی پوست بمالید . اجازه دهید سفیده کاملا خشک شود ، سپس ناحیه را با آب سرد بشویید. در آخر از مقداری روغن زیتون ، برای خاصیت مرطوب کنندگی آن روی پوست استفاده کنید . این عمل را روزانه ، برای مدت حداقل دوهفته تکرار کنید تا نتیجه مثبت آن را ببینید.