تورم های سفید

این تورم ها در واقع کیست های کوچکی هستند که پر از چربی اند و درست در زیر لایه ی بالایی پوست قرار دارند. این کیست ها اغلب در زیر چشم ها و بالای گونه ها دیده می شود .گاهی عینک های طبی و عینک های آفتابی عامل تشکیل این کیست ها هستند زیرا معمولا پوست در زیر قاب عینک عرق می کند .گاه گاهی عینک را از چشم خود بردارید و به پوست خود استراحت بدهید. هم چنین برخی مواقع قاب عینک را با کمی آب و مایع ظرفشویی بشویید.

کرم هایی را که برای دور چشم خود استفاده می کنید بررسی کنید یک کرم بدون چربی ممکن است مشکل را حل کند.

چروک های دور چشم

پوست دور چشم نازک ترین و حساس ترین پوست بدن است یک عدد کپسول ویتامین E را درون حدود یک انگشتانه مرطوب کننده بشکنید و با ضربات بسیار ملایم دور چشم بزنید به طوری که جذب پوست گردد . به خاطر داشته باشید که هیچ گاه پوست این ناحیه ی حساس و ظریف را با انگشتان خود نمالید.

خارش و پوسته پوسته شدن پوست بدن

در صورت امکان به آب حمام خود روغن بیافزایید. پس از حمام آب موجود روی پوستان را خشک کنید و در حالی که پوست هنوز مرطوب و جاذب است یک کرم بدن غلیظ روی آن بمالید.

آثار زخم و خراشیدگی

خراش های سطحی که به طور مثال در اثر تراشیدن موهای برروی پوست به وجود می آید ممکن است آثاری از خود بر پوست باقی گذارد . به ظاهر زیبایی پوستتان با استفاده از کرم آنتی بیوتیک، بلافاصله پس از ایجاد خراشیدگی کمک کنید. مطالعات نشان داده است مصرف آنتی بیوتیک موضعی با پیشگیری از ایجاد عفونت می تواند احتمال ایجاد آثار زخم بر پوست را به حداقل برساند.