درماتوفیتوزیس یکی دیگر از انواع قارچ هایی است که ابتلا به آن بین ورزشکاران شایع تر است و امکان مبتلا شدن به آن با گرم تر شدن هوا و بالا رفتن میزان تعریق بدن هم افزایش می یابد. درماتوفیتوز می تواند مشکلاتی را در قسمت های کشاله ران ، زیر بغل و حتی ناخن ها ایجاد کند.

عفونت درماتوفیتی در لا به لا انگشتان پا یکی دیگر از شایع ترین بیماری های پوستی است که در بین ورزشکاران دیده می شود و به نام پای ورزشکاران هم معروف است. به عبارت ساده تر، معمولا ورزشکارانی مانند دوچرخه سواران مجبور به پوشیدن طولانی مدت کتانی هستند و تعریق فراوانی داخل کفش آن ها اتفاق می افتد و فضای داخلی کفش کاملا مرطوب می شود و این محیط گرم ، تاریک و مرطوب داخل کفش های ورزشی محیط مناسبی برای رشد و تکثیر قارچ هاست ، بنابراین تمام ورزشکاران باید کفش هایی که تهویه مناسب هوا در آن ها صورت می گیرد ، بپوشند و در فاصله های زمانی کوتاهی کفش خود را دربیاورند ، پاها و لا به لای انگشتان را با یک پارچه نخی خشک کنند و جوراب نخی و تمیز بپوشند.

عفونت و شلوار ورزشکاران

کشاله ران ورزشکارانی که شلوارها و شلوارک های تنگ و نایلونی به تن می کنند نیز از ابتلا به قارچ درماتوفیتوزیس در امان نخواهد بود. تعریق زیاد و تهویه نشدن مناسب سطح پوست کشاله ران در اثر پوشیدن شلوارهای تنگ در دوچرخه سواران می تواند باعث ایجاد التهاب و قرمزی در این ناحیه از بدن آن ها شود. این قرمزی و التهاب در ناحیه کشاله ران نشان دهنده ابتلا به نوع دیگری از قارچ های پوستی است که اگر به موقع درمان نشود ، ممکن است عفونت کند. این نوع عفونت قارچی در چین های بدن (کشاله ران ، زیر بغل ، زیر سینه و...) ورزشکاران مبتلا به دیابت ، بیشتر از سایر ورزشکاران دیده می شود.

درمان لکه های کم رنگ و پررنگ

معمولا ابتلا به لکه های پررنگ تر در بین ورزشکاران شایع تر است و درمان لکه های کم رنگ تر از پوست ، خیلی سخت تر است. حتی گاهی رنگ پوست فرد تا مدت ها در ناحیه بالا تنه به صورت تکه تکه ، کم رنگ تر باقی خواهد ماند. بنابراین بهتر است ورزشکارانی که مانند دوچرخه سواران لباس های تنگ و نایلونی می پوشند ، در صورت مشاهده هر نوع لکه پوستی کم رنگ یا پررنگ غیر طبیعی ، بلافاصله به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند تا اقدام های درمانی لازم برای آن ها انجام شود و دوره درمان آن ها بیش از اندازه طولانی نشود.