تجویز شبانه آنتی هیستامین های آرامبخش (مثل هیدروکسی زین، آلیممازین و پرومتازین) به عنوان یک خواب آور، درمان مطمئنی است. بعضی از نوزادان به طور متناقص دچار بیش فعالی می شوند و ممکن است تاکی فیلاکسی اتفاق بیفتد، لذا بهتر است این داروها به صورت کوتاه مدت مصرف شوند. با وجودی که شواهد مطمئنی در این زمینه که خارش در اگزما به علت هیستامین اتفاق می افتد، وجود ندارد و به طور کلی آنتاگونیست های H1 غیر آرامبخش ارزشی ندارد، بعضی افراد از آن سود می برند. این امر ممکن است ناشی از این موضوع باشد که بعضی از تغییرات التهابی در پوست، واکنش نوع یک بر علیه آلرژن های معمول محیطی مثل مایت گرد و غبار خانه است. شواهدی وجود ندارد که نشان دهد آنتی هیستامین H2 برای درمان اگزما مفید است.

چه زمانی بستن باند می تواند مفید باشد؟

بستن باند در اگزما می تواند باعث حفاظت از خاراندن و مالش شود و در صورتی که انسداد ایجاد کند، رطوبت پوست افزایش می یابد. در صورتی که همراه با بستن باند از استروئید موضعی استفاده شود، قدرت استروئید افزایش می یابد. در حال حاضر، بستن باند مرطوب برای اگزما به معنای استفاده از باند با بافت درشت کتانی خمیراندود در زیر یک لایه حلقوی کتانی الاستیک سبک و یا استفاده از کرم یا پماد بر روی پوست و سپس بستن باند کتانی الاستیک مرطوب و خشک (پانسمان مرطوب) است. باند کتانی بافت درشت را می توان با یک ترکیب ملایم مثل خمیر روی یا یک ماده فعال مصل ایکتامول یا کول تار پر کرد.

بستن باند زمانی می تواند مفید باشد که تکنیک انجام آن به درستی درک شده باشد و تحت نظارت فردی مثل پرستار دوره دیده درماتولوژی انجام شود. البته مخاطرات بالقوه ای نظیر کاهش دمای بدن، افزایش خطر عفونت و افزایش جذب استروئید استفاده شده وجود دارد. استفاده زیاد از کرم استروئیدی ضعیف در زیر لایه مرطوب یک پانسمان مرطوب می تواند جزء مفید کوتاه مدت درمان اگزمای حاد باشد. پس از آن، می توان نرم کننده را به تنهایی در زیر 2 لایه باند به کار برد. پانسمان مرطوب احتمالا در کودکان که خواب آن ها (و به دنبال آن خواب والدین) به علت خاراندن مختل می شود، بیشترین کاربرد را دارد. چند شب خواب می تواند چرخه معیوب خارش و خاراندن را بشکند و کیفیت زندگی کل خانواده را بهبود دهد. بستن باند خمیری بیشتر برای انواع تحت حاد و مزمن اگزما استفاده می شود، به خصوص برای نوع مزمن، تار (ایکتامول یا کول تار) همراه یا بدون یک استروئید ضعیف می تواند موثر باشد.