mahsho g6

مه شو: امروزه بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار موجود هستند که حاوی ترکیباتی به منظور زیباسازی پوست می باشند. به عنوان مثال، بسیاری از این محصولات با تولید کلاژن، الاستین، کراتین، آنتی اکسیدان و... باعث تشکیل بافت پیوندی شده و بدین طریق خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را محافظت و تقویت می کنند. البته برخی از این محصولات واقعا مفید و مؤثر هستند اما موقتی می باشند و شما باید بطور دائم و منظم از آنها استفاده نمایید.

اما در اینجا قصد داریم راه های طبیعی زیبا سازی و سلامت پوست را به کمک مصرف مواد غذایی سالم به شما معرفی کنیم:

1- غذاهای سرشار از ویتامین C:

میوه ها و سبزیجات، منابع خوبی برای ویتامین C به شمار می روند بخصوص میوه های خانواده مرکبات مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و سبزیجاتی مانند اسفناج، مارچوبه، کلم، کلم پیچ،کلم بروکلی همگی سرشار از ویتامین C هستند که به شکل مؤثری به تولید کلاژن و الاستین پوست کمک می کنند. غذاهای ادویه دار مانند فلفل تند یا فلفل شیرین نیز منبع فوق العاده ای از ویتامین C می باشند.

mahsho g5

2- E غذاهای سرشار از ویتامین

ویتامین E به وفور در جوانه گندم، غلات غنی شده، انواع تخمه ها و آجیل یافت می شود. ویتامین E به حفاظت از غشاهای سلول کمک کرده و از پوست شما در برابر اشعه UV محافظت می کند.

mahsho 111

3- ماهی های آب سرد:

ماهی های آب سرد مانند ساردین، ماهی آزاد و ماهی خال مخالی (ماکرل)، منایع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. امگا 3 باعث نرمی، لطافت و انعطاف پذیری پوست می گردد. براساس توصیه بهترین دکترهای زیبایی به منظور تأمین امگا 3 کافی بدن، باید هفته ای 3 تا 4 گرم از هر گونه ماهی آب سرد را مصرف نمایید.

mahsho g3

4- گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی لیکوپن است. لیکوپن، آنزیم کلاژناز را به گونه ای مهار می کند که از تخریب کلاژن جلوگیری به عمل می آورد. خوردن گوجه فرنگی خام باعث می شود بدن شما لیکوپن بالایی را دریافت کند.

mahsho g2

5- سیر:

سیر به شکل شگفت آوری در زیبایی پوست به شما کمک خواهد کرد زیرا حاوی تورین (Taurine) و اسید لیپوئید (Lipoid acid) می باشد که از الیاف کلاژن آسیب دیده حفاظت می کنند.

mahsho g11

6- محصولات تهیه شده از سویا:

محصولات تهیه شده از سویا مانند شیر سویا، پنیر سویا و غیره به آنزیم های بلوک شده ای کمک می کنند که باعث پیری پوست می گردند. اگر به دنبال داشتن پوستی زیبا و سالم می باشید مصرف محصولات سویا را فراموش نکنید و حتما آنها را به لیست غذایی خود بیافزایید.

mahsho g1