mahsho aee1

مه شو: در مورد تغذیه سالم و پیروی از رژیم غذایی سالم نکات زیادی می دانید اما در مورد نحوه صحیح غذا خوردن و عادات غذایی درست چه می دانید؟ آیا می دانید آشنایی و پیروی از عادات صحیح غذا خوردن بر سلامت جسم و لاغری بسیار تآثیر گذار می باشد؟ در این مقاله به بیان بهترین عادات صحیح غذا خوردن اشاره خواهیم کرد:

1- با اعضای خانواده و در کنار دیگران به صرف غذا بپردازید:

در هر زمان ممکن سعی نمایید تا غذای خود را در کنار دیگران و در جمع خانواده میل نمایید. این کار علاوه بر داشتن مزایای ویژه و متعدد اجتماعی و عاطفی، به همگان مخصوصا کودکان اجازه می دهد تا با عادات صحیح غذا خوردن آشنا شوند زیرا غذا خوردن به دور از جمع خانواده و در جلوی تلویزیون و یا کامپیوتر اغلب به پرخوری و عدم توجه به غذا و طعم و مزه آن منجر می گردد.

2- غذا را به آرامی میل نمایید:

همیشه زمانی مناسب را برای صرف غذای خود اختصاص دهید. داشتن وقت کافی موجب می گردد که شما با غذای خود ارتباط برقرار کرده و آن را به آرامی میل نمایید. با انجام این عمل شما از هر لقمه خود لذت برده و از مزه و طعم آن کاملا آگاه می گردید.

علاوه بر این مزایا، آرام غذا خوردن، جویدن کامل غذا و وقت گذاشتن برای آن باعث می شود تا شما با میل نمودن مقدار کمتری از غذا احساس سیری نمایید و در نتیجه، پرخوری نخواهید کرد.

3- به بدن خود گوش دهید:

به بدن خود گوش دهید. این جمله به چه معنا است؟ این جمله به معنی این می باشد که اگر به بدن خود کاملا توجه نمایید متوجه خواهید شد که آیا واقعا شما گرسنه هستید و یا اینکه یک لیوان آب می تواند حس گرسنگی شما را برطرف سازد زیرا خیلی زمان هایی که احساس گرسنگی می کنید، در واقع شما گرسنه نیستید و به دلیل تشنگی و کمبود آب بدن این حس به شما دست می دهد.

قبل از سیری کامل، دست از خوردن بکشید. اگر آرام غذا بخورید، فقط چند لحظه طول می کشد تا مغز پیام سیری را صادر کند.

4- صبحانه و میان وعده را فراموش نکنید:

هرگز صبحانه را فراموش نکنید. خوردن صبحانه کامل باعث شروع سوخت و ساز بدن می شود. از طرف دیگر، میان وعده های غذایی کوچک را به خاطر داشته باشید. داشتن میان وعده های غذایی سالم و کوچک و نه 3 میان وعده بزرگ و اصلی موجب سوخت و ساز بیشتر بدن و در نتیجه لاغری می گردد.

5- دیر وقت شام نخورید:

همیشه سعی کنید در ساعات اولیه شب ( 7 تا 8) شام خود را میل نمایید؛ به طوری که تا وعده صبحانه روز بعد 14 تا 16 ساعت طول بکشد.

برای کاهش وزن و لاغری فقط سالم غذا خوردن و مراعات غذایی داشتن، کافی نیست. شما علاوه بر این موارد باید یک برنامه غذایی درست و عادات غذایی صحیح داشته باشید و به موقع و به اندازه غذا میل نمایید.