مه شو:به عقیده کارشناسان زیبایی و سلامت، بهترین رژیم های غذایی، آنهایی هستند که به مرور موجب کاهش وزن فرد شده و بدون اینکه به بدن گرسنگی بدهید، با استفاده از کلیه مواد مغذی لازم و ضروری برای سلامتی و زیبایی، اندامی زیبا و جسم و روحی سالم و شاداب داشته باشید.

امروزه رژیمهای متعددی پیشنهاد می شود که در اینجا به 4 نوع از این رژیم ها اشاره خواهیم کرد:

5f9ec0b2e765a617089a13fe6f9b5c6d_L

رژیم DASH

محققان به دلیل مغذی بودن و امنیت برنامه غذایی و البته جلوگیری از فشار خون ، از این رژیم حمایت می کنند.

این رژیم در هر دومقوله مغذی بودن و امنیت سلامتی،تا حد زیادی موفق بوده است.در این رژیم، محصولات حاوی چربی های اشباع نشده و نمک مورد توجه قرار می گیرد.

رژیم TCL

این رژیم که به وسیله انیستیتو بین المللی سلامتی توسعه یافته، رژیمی سالم و مورد تایید محققان است.کارشناسان با مصرف زیاد فیبر و کلسیم در این رژیم بسیار موافق هستند و به همین اندازه نیز پرهیز از چربی های اشباع شده را توصیه می کنند.

رژیم مدیترانه ای

در این رژیم، غذاهای سالمی منجمله تمام دانه های روییدنی و هوموس ها، سالادها، سبزیجات تازه، سالمون و چربی های مفید مثل روغن زیتون وجود دارند.

رژیم مایوکلینیک

با این رژیم بدن در شرایط خوبی قرار می گیرد.کارشناسان طرح هرم تغذیه ای این رژیم را مورد تایید قرار داده اند.

بر اساس این رژیم، غذاهایی که حجم کمتری از انرژی را دارند مصرف می شود. یعنی شما می توانید حجم بیشتری و با کالری کمتری را میل کنید.مصرف میوه و سبزی فراوان در این رژیم جایگاه خاصی را به خود اختصاص می دهد.

رژیم حجمی

این رژیم هم ، یکی دیگر از رژیم های مبتنی بر غذاهایی با حجم کم انرژی می باشد. در این منو، انواع میوه، سبزی های تازه، غلات، لبنیات بدون چربی و گوشت بدون کلسترول جای می گیرند.

اکثر رژیم های حجمی، مواد مغذی لازم و ضروری بدن را دربرمی گیرند و این در حالی است که در کنار زیبایی و تناسب اندام، در مسیر امن سلامتی هم قدم برمی دارید.

زیبا باشید.