مه شو: مصرف سبزیجات علاوه بر اینکه نقش مهمی در سلامت و زیبایی افراد دارد، کمک موثری هم به تناسب اندام و لاغری آنها خواهد کرد.

خانواده کلم، جزء بهترین ها و یکی از تسریع کننده های کاهش وزن محسوب می شوند.در این مقاله با خواص لاغری کلم بروکلی بیشتر آشنا خواهیم شد:

کلم بروکلی از خانواده سبزیجات برگ سبز تیره و برای زیبایی و تناسب اندام فوق العاده مفید و موثر است.این سبزی زیبا و خوش رنگ، یکی از منابع غنی کلسیم محسوب می شود.بنابراین کسانی که به هر دلیلی نمی توانند یا مایل نیستند از لبنیات استفاده کنند، می توانند به راحتی این سبزی عالی را جایگزین لبنیات کنند.

کلم بروکلی، با داشتن آنتی باکتریال، خاصیت ضد عفونی کنندگی داشته و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

نتیجه تحقیقات بر روی این نوع سبزی نشان می دهد که مصرف کرم بروکلی می تواند کلسترول و تری گلیسیرید را در بدن افراد کاهش دهد.

کسانی که مبتلا به بیماری قند هستند، کلم بروکلی را فراموش نکنند، چرا که مصرف آن ،میزان قند را در این افراد کاهش داده و موجب حفظ سلامتی آنها می شود.

و در آخر یکی از مهمترین خواص این سبزی عالی، خاصیت کاهش وزن و تناسب اندام آن است.این عضو خانواده کلم، سرشار از فیبر بوده و مصرف آن قبل از غذا، با پر کردن حجم معده و احساس سیری، موجب از بین بردن اشتهای کاذب و در نتیجه جلوگیری از پرخوری در وعده غذایی اصلی می شود.

بنا به توصیه کارشناسان تغذیه، سعی کنید همیشه در سبد غذایی خانواده،جایی را برای این سبزی پرخاصیت در نظر بگیرید و به این ترتیب، سلامتی و زیبایی اندام خود را حفظ کرده و از چاقی و اضافه وزن پیشگیری کنید.

سالم و زیبا باشید.