مه شو: بسیاری از مواد غذایی و گیاهان با توجه به خواصی که دارند و یا به واسطه تأثیراتی که از خود بجای می گذارند، موجب کاهش وزن می گردند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید این مقاله را تا آخر دنبال کرده و از نکات موجود در آن پیروی نمایید.

یکی از بهترین مواد غذایی که می توانید با کمک آن کاهش وزن یابید، قهوه است. کافئین موجود در قهوه باعث بالا بردن سوخت و ساز بدن می گردد زیرا کافئین موجب روان شدن چربی های بدن و سوزاندن آنها در بافت بدن می شود.

سفیده تخم مرغ یکی از مواد غذایی مفیدی است که به دلیل دارا بودن پروتئین خالص و ترکیبات اسید آمینه موجب سیری و در نتیجه کاهش وزن می گردد.

با مصرف ماهی و مرغ نیز می توانید کم کم وزن خود را کاهش دهید زیرا تمام مواد غذایی که دارای پروتئین می باشند علاوه بر فواید زیادی که برای بدن دارند موجب سیری کامل شده و مانع از پرخوری می گردند.

تن ماهی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید زیرا اسید چرب امگا 3 آن کاهش دهنده کلسترول می باشد.

از انواع سبزیجات مانند هویج ( منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین A)، سیب زمینی شیرین ( سرشار از ویتامین های A، B6 و C) و کلم بروکلی ( منبع ویتامین C) حتما در برنامه غذایی خود استفاده نمایید.

انواع حبوبات و غلات را مصرف کنید خصوصا جو ( حاوی اسید لینولئیک) و عدس ( منبع پروتئین گیاهی).

موز از جمله میوه های مغذی است که بخاطر پروتئین بالای آن در رژیم غذایی توصیه می شود اما باید در مصرف آن اعتدال را رعایت نمود.

از انواع ماکارونی های حاوی فیبر و مواد مغذی استفاده کنید.