داشتن موهایی زیبا، سالم و جذاب رویای دست یافتنی همه افراد است.در مقالات مه شو به راهکارهای متعدد مراقبت صحیح از موها اشاره کردیم.در این مقاله به اهمیت داشتن رژیمی سالم و مغذی برای رشد سریع تر موها می پردازیم:

ـ رژیم غذایی سالم :

مه شو:یک رژیم غذایی سالم و متعادل که سرشار از ویتامین 12B ، آهن ، کلسیم و فسفر است می تواند در رشد سریع موهایتان موثر باشد.

همچنین غذاهای سرشار از پروتئین نظیر تخم مرغ ، ماهی ، آجیل ، پنیر و عدس می تواند سلامت و تندرستی را برای بدن و موهایتان فراهم آورد. ویتامین های A،B ،C ،E و K که برای عملکرد کلی بدن حیاتی می باشند همچنین مواد لازم را برای رشد موهای کوتاه فراهم می کنند.

ویتامین A در سبزیجات و میوه هایی نظیر زردآلو ، هویج و سیب زمینی شیرین یافت میشود این در حالی است که ویتامین B در آجیل و سبزی موجود است.

اگثر مرکبات منبع غنی از ویتامین C می باشند در صورتی که ویتامین Eدر حبوبات یافت می شود. همچنین غذاهای دریایی سرشار از ویتامین K می باشند.

ـ مکمل های طبیعی :

مکمل های غذایی خاص مانند ویتامین بیوتین ، مولتی ویتامین ، MSM ( متیل ) و امگا 3 را می توانید بطور منظم به رژیم غذایی خود اضافه نمایید و این امر می تواند رشد سریع موها را در پی داشته باشد.

این باور عمومی وجود دارد که مکمل اسید فولیک ـ که این ماده در برگ های سبز سبزیجات ، لوبیا ، نخود فرنگی ، دانه های آفتابگردان و برخی غلات یافت می شود ـ می تواند به رشد موهایتان سرعت بخشد.

ـ کاهش استرس و مشکلات سلامتی :

استرس و هرگونه ناراحتی جسمی و روحی از علل عمده ریزش مو ـ غیر قابل بازگشت ـ می باشند و همچنین می توانند رشد مو را مختل نمایند.

شما می توانید استرس خود را با انجام فعالیت های ریلکسیشن ، خواب کافی ، مدیتیشن و یوگا به حداقل برسانید. پرداختن به مسائل مربوط به سلامت نظیر کمبودهای تغذیه ای و مشکلات هورمونی مانند کم کاری تیروئید که سبب نازک شدن موهای شما میشوند ، می توانند به رشد مو سرعت بخشند.