ـ نوشیدن آب یکی از بهترین کارهایی است که شما برای حفظ پوست خود می توانید انجام دهید. این امر پوست شما را مرطوب نگه می دارد و چین و چروک و خطوط روی پوست شما کمتر نمایان می شوند. همچنین سبب می شود سلول های پوست شما از مواد مغذی بهره مند شده و سموم را دفع کنند. داشتن پوستی درخشان نیز از دیگر نتایج نوشیدن آب است. پزشکان نوشیدن 8 لیوان آب در روز را توصیه می کنند اما امکان دارد که شما به آن میزان آب احتیاج نداشته باشید. البته فراموش نکنید که آب موجود در میوه ها ، سبزیجات ، آبمیوه و شیر نیز می تواند برای پوست شما مفید باشد.

ـ سلنیوم یک ماده معدنی است که پوست شما را از سلول هایی که رادیکال آزاد جمع می کنند ، حفظ می کند. رادیکال های آزاد باعث ایجاد علائم پیری نظیر چین و چروک ، خشکی پوست ، آسیب بافت و احتمالا برخی از بیماری ها می شوند. این ماده معدنی همچنین در پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست کمک می کند. سلنیوم در موادی همانند آجیل ، قارچ های دکمه ای ، میگو ، گوشت بره ، ماهی تن و قزل آلا وجود دارد. گوشت گاو پخته شده ، صدف ، بوقلمون ، ماهی ساردین ، خرچنگ و ماکارونی سبوس گندم نیز سرشار از این ماده معدنی هستند.

ـ آنتی اکسیدان ها در کاهش و جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد مهم هستند. شما می توانید این ماده را در انواع مواد غذایی ، میوه و سبزیجات رنگارنگ همانند انواع توت ها ، گوجه فرنگی ، زردآلو ، چغندر ، کدو ، اسفناج ، سیب زمینی شیرین ، نارنگی ، فلفل و لوبیا پیدا کنید.

ـ بدن شما یک آنتی اکسیدان کلیدی بنام کوآنزیم 10Q می سازد اما همچنان که سن شما افزایش می یابد میزان آن نیز در بدن شما کمتر می شود. این آنزیم در تامین انرژی بدن و کمک به کار سلول ها نقشی اساسی دارد. بعلاوه این ماده را می توان در ماهی سالمون ، تن ، مرغ ، گوشت ( همانند کبد ) و غلات سبوس دار پیدا کرد. اگر از یک محصول پوستی که حاوی این آنزیم است استفاده می کنید در نتیجه پوستی نرم و عاری از چین و چروک خواهید داشت.

ـ هیچکس نمی خواهد پوستی خشک و پوسته پوسته داشته باشد پس سعی کنید پرتقال ، هویج و یا طالبی را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا این ها سرشار از ویتامین A هستند. همچنین می توانید ویتامین را در سبزیجات برگ دار ، تخم مرغ و لبنیات کم چرب نیز پیدا کنید. زمانی که از محصولات مراقبتی پوست که حاوی ویتامین A هستند استفاده می کنید ، می تواند پوستی شفاف و عاری از لکه های قهوه ای داشته باشید.

ـ کسب ویتامین C از تابش خورشید می تواند برای پوست مضر باشد. این ویتامین سبب درمان های آفتاب سوختگی نیز می شود. ویتامین C در فلفل دلمه ای قرمز، پاپایا ، کلم بروکلی ، کیوی ، سبزی و کلم بروکسل موجود است.

ـ یکی از آنتی اکسیدان هایی که پوست شما را از آسیب ناشی از آفتاب و التهاب حفظ می کند ویتامین E است که در روغن های گیاهی ، آجیل ، دانه ها ، روغن زیتون ، اسفناج ، مارچوبه ، زیتون و سبزیجات برگدار موجود است.

ـ امگا 3 و امگا 6 از جمله چربی های مفیدی هستند که در سلامت پوست شما نقش دارند. این روغن های طبیعی مانع از ایجاد خشکی و لکه بر روی پوستهای شما می شوند. اسیدهای چرب ضروری پوست را ترک های پوست را نرم ، صاف و جوان می کنند. این ها در روغن زیتون ، روغن کانولا ، گردو و ماهی های آب سرد نظیر ماهی آزاد ، ساردین و ماهی خال مخالی موجود است.

ـ برخی از روغن ها بیشتر از اسیدهای چرب برای پوست شما مفید هستند. بطور مثال روغن زیتون خالص با کیفیت بالا و یا روغن های فشرده حاوی مواد مغذی هستند که برای پوست شما مفید می باشند.

ـ چای سبز یک معجون سحر آمیز است که برای پوست شما جادو می کند. به التهاب و آسیب دیدگی ها کمک می کند و حتی مانع از ایجاد آفتاب سوختگی می شود. در بسیاری از لوازم آرایشی می توان چای سبز را پیدا کرد اما بهترین منبع آن ، نوشیدن آن است.