در حالیکه دلایل شما برای اجتناب از مصرف قند ممکن است ، متفاوت باشد. خیلی از افراد هستند که در محدوده وزن سالم نیستند و مبتلا به دیابت تشخیص داده شده اند. اما چگونه می توان یک رژیم غذایی سالم داشت؟! چگونه می توان مصرف قند را کاهش داد؟!

حقایقی در رابطه با شکر

رژیم غذایی سرشار از قند با توجه به تحقیقات ممکن است طول عمر را کاهش دهد. آنها دریافتند مصرف قند اضافی بطور غیر مستقیم سبب 35 میلیون مرگ سالانه ، در سراسر جهان است و به همین دلیل بطور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

گلوکز ( شکل اساسی قند ) به کلاژن ها - ساختار ضد پیری در پوست - آسیب می رساند و به کلاژن و فیبرهای الاستیک متصل می شود و فرم محصولات نهایی گلیکوزه شدن است.تحقیقات نشان می دهد یک رژیم غذایی کم قند بطور قابل توجهی سبب کاهش سطح قند در پوست شما می شود.قند و شکر به از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند و می تواند سبب ایجاد آکنه و چین و چروک زودرس شود.

این مقاله توسط یک متخصص تغذیه که از اختلالات پوستی رنج می برد نوشته شده است. ( زمانی این بیماری ظاهر شد که من رژیم غذایی ام را تغییر دادم. ) بنابراین او بخوبی می داند که قند بر روی پوست او تاثیر می گذارد. پس سعی کنید در مصرف قند و شکر مرز بگذارید.

جایگزین های قند

گاهی اوقات برای پخت کیم و یا کلوچه به شکر نیاز داریم اما می توان جایگزین های سالم تری نیز یافت. بطور مثال می توان از شیرین کننده های طبیعی نظیر شربت مالت برنج استفاده کرد و در حال حاضر این یک ماده محبوب برای پخت و پز است که حتی از عسل نیز ارزان تر است.

شربت مالت برنج

در حالت ایده آل ، رژیم غذایی شما نباید حاوی شیرین کننده های اضافی باشد اما برای آنهایی که علاقه به شیرین کننده ها دارند به دو دلیل استفاده از شربت مالت برنج توصیه می شود :

ـ قلیایی است بنابراین تعادل اسید - قلیایی را در بدن شما مختل نمی کند. ( همه شیرین کننده های دیگر در بدن به اسید تبدیل می شوند.)

ـ مقدار سالیسیلاتها و سایر مواد شیمیایی طبیعی آن پایین است.( سالیسیلاتها برای افراد مبتلا به اگزما و یا حساسیت شیمیایی می تواند مشکل ساز باشد. عسل و مربا سرشار از سالیسیلاتها هستند پس اگر مبتلا به بیماری اگزما هستید باید از مصرف آنها اجتناب نمایید.) شربت مالت برنج به شیرینی شکر و عسل نیست بنابراین در حین پخت و پز باید مقدار بیشتری از آن را به مواد اضافه کنید. اگر شربت مالت برنج در کشور شما در دسترس نیست می توانید از شربت افرا به جای آن استفاده نمایید. بخاطر داشته باشید که از شربت افرای طبیعی استفاده کنید زیرا نوع کارخانه ای آن حاوی مواد افزودنی و شکر تصفیه شده است.