دارچین ادویه ای است که عطر و طعم خاصی به غذاهای شما می دهد.بدون شک دارچین فواید بسیاری برای سلامتی شما دارد اما بهتر است قبل از مصرف دارچین با پزشک خود صحبت کنید و از عوارض جانبی آن نیز اطلاع پیدا کنید.

فواید دارچین

ماده ای در دارچین وجود دارد بنام سینامالدئید که بعنوان یک عامل ضد قارچ و ضد باکتری مورد استفاده قرار می گیرد.دارچین ممکن است در کنترل قند خون به شما کمک کند. برخی از افراد نیز از این داروی گیاهی برای مشکلات گوارشی همانند نفخ ، اسهال ، گاز معده و استفراغ استفاده می کنند.

عوارض جانبی دارچین

مصرف بیش از حد دارچین می تواند مشکلات تنفسی برای شما ایجاد کند.افزایش ضربان قلب و تعریق بیش از حد و ایجاد یک دوره افسردگی و خواب آلودگی از جمله مضرات مصرف زیاد این ادویه است.دارچین همچنین ممکن است علائم روزاسه را بدتر کند و روغن دارچین می تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را نیز افزایش دهد. یک ماده شیمیایی طبیعی در دارچین وجود دارد بنام کومارین که به کبد آسیب می رساند بنابراین افراد با بیماری های کبدی باید از مصرف زیاد این ادویه پرهیز کنند.

تداخل دارویی

مصرف بیش از حد دارچین می تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد که این امر منجر به آسیب های کبدی خواهد شد.این داروها شامل داروهای استاتین ، استامینوفن ، داروهای قلب آمیودارون ، داروهای تشنج کاربازماپین ، داروهای درمانی عفونت های قارچی ، داروهای سرطان متوترکسات و داروهای ضد فشار خون متیل دوپا هستند. به دلیل پتانسیل دارچین در کاهش قند خون مصرف مقدار زیاد آن ممکن است با داروهای دیابت تداخل پیدا کند و کاهش بیش از حد قند خون را سبب شود.همچنین دارچین ممکن است با تتراسایکلین هم تداخل داشته باشد.

دارچین خشک

سعی کنید از خوردن بسیار زیاد دارچین خشک پرهیز کنید.نوجوانان گاهی اوقات سعی می کنند تا این ادویه را بصورت خام مصرف کنند که این امر باعث بستری شدن آنها در بیمارستان می شود.مصرف بیش از حد دارچین خشک باعث خفگی و گرفتگی ریه ها می شود.همچنین در کودکان می تواند پنومونی آسپیراسیون ایجاد کند.از جمله عوارض جانبی آن احساس سوزش دهان و گلو ، استفراغ ، خون دماغ شدن ، حملات سرفه و تنگی نفس است.