مواد لازم برای مزه دار کردن گوشت را به صورت آماده تهیه می کنید اگر از مواد درستی برای مزه دار کردن گوشت استفاده کنید ، تا حد زیادی از تولید ترکیبات سرطان زا هنگام کباب کردن گوشت جلوگیری می شود . اگر ترکیب این مواد را به صورت آماده از فروشگاه خریداری می کنید به مواد تشکیل دهنده ی آن توجه نمایید. زیرا بسیاری از این محصولات حاوی شکر و شیره ی ذرت سرشار از فروکتوز ، که کباب کردن گوشت را به کاری خطرناک تبدیل می کنند ، هستند . سعی کنید از موادی مثل سرکه و آبلیمو و سبزیجات به عنوان طعم دهنده استفاده کنید. زردچوبه و سیر نیز تا حد زیادی خطرات گوشت کبابی را کاهش می دهند.

معمولا به جای گوشت ، دارو کباب می کنید ! شما از آنچه که می خورید ساخته می شوید . کباب کردن گوشت های کارخانه ای و دامداری ها یکی از اشتباهات در تهیه کباب بشمار می رود . امروزه استفاده از داروها در پرورش دام بسیار رایج است و بسیاری از مواد دارویی خطرناک در گوشت های غیر اورگانیک یافت می شوند. بسیاری از این مواد روی سیستم عصبی اثرگزار بوده و می توانند باعث واکنش های حساسیتی و تخریب کلیه ها در انسان شوند. پخت گوشت با حرارت زیاد قادر به بی اثر کردن این داروها نیست و حتی در مواردی اثرات سوء آن را چند برابر می کند. برای گوشت کبابی همیشه از نوع اورگانیک آن انتخاب کنید. البته این مورد درمورد سبزیجات نیز صدق می کند.

سیب زمینی را در سم می پیچید ! پیچیدن سیب زمینی و یا حتی ماهی در ورقه ی آلومینیومی همراه با کره یکی از آسان ترین راه های کباب کردن مواد غذایی است. سطح آلومینیوم با قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد ذوب می شود و این در حالی است که دانشمندان آلومینیوم و جنون را در ارتباط با یکدیگر تشخیص داده اند .

استفاده از ظروف نچسب ظروف نچسب مثل تابه و یا توری های مخصوص کباب ، به دلیل شستشوی آسان ، به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. این در حالی است که ترکیبات شیمیایی موجود در این ظروف موجب بروز مشکلاتی نظیر چاقی ، عدم تعادل در هورمون های تیروئید و مسمومیت مغز ، کبد ، پروستات و کلیه می شوند. با این حال که شستن ظروف معمولی به صرف مقدار بیشتری از انرژی و زمان نیاز دارد ، استفاده از ظروف نچسب و پوشیده شده با ترکیبات شیمیایی را فراموش کنید .

پخت اولیه را انجام نمی دهید بنیاد سرطان شناسی امریکا معتقد است پخت اولیه گوشت ، قبل از آنکه روی شعله ی مستقیم قرار گیرد ، بهترین روش برای تهیه کباب است. این کار چکیدن مایعات از گوشت به روی آتش و ذغال را تا حد زیادی کاهش می دهد. چکیدن این مایعات روی آتش موجب دود کردن آن می شود و این در حالی است که این دود هیدروکربن های سرطان زا همراه خود دارد. شما می توانید گوشت را کمی در فر پخته و سپس بلا فاصله روی شعله برای کباب شدن قرار دهید.