میلیون ها نفر از سردردهای مزمن و طولانی ، که می توانند تمام جوانب زندگی را تحت تاثیر قرار دهند ، رنج می برند . این در حالی است که هنوز دلایل بروز این سردرد های عصبی واضح و قابل درک نیست. سردرد های عصبی ، که می توان آن را به عنوان گرفتگی و فشار در تمام نواحی سر معنی کرد ، یکی از شایع ترین درد ها در میان بزرگسالان است. تقریبا 80 درصد از جمعیت بزرگسال در امریکا مجبور به تحمل سردرد های گاه و بی گاه عصبی هستند، از این 80 درصد تقریبا 3 درصد سردرد های عصبی را به صورت مزمن و روزانه تجربه می کنند.

برای بسیاری ، سردرد های مزمن عصبی می تواند اثرات مخربی روی کیفیت زندگی داشته باشد. زیرا این سردرد ها باعث بروز اختلالاتی هنگام خواب شده ، خلق و خو را تغییر داده و تمرکز روی کارها را دشوار می نماید . شاید مسکن ها بتوانند شما را به طور موقت از شر این درد ها خلاص کنند ، اما توانیی حل مشکل به صورت ریشه ای و یا حتی پیشگیری از آن را نخواهند داشت.

خوشبختانه راه های طبیعی برای درمان این نوع از سردرد وجود دارد. برای دانستن این راه ها و البته نکات بیشتر با ما در ادامه ی این مقاله همراه شوید.

علایم سردرد های عصبی نشانه های که به شما می گوید در حال تجربه ی یک سردرد عصبی هستید عبارت اند از : درد راکد ( انگار نواری به صورتی محکم دور تا دور سر کشیده شده است ) فشار و گرفتگی در ناحیه ی پیشانی درد و تیر کشیدن عضلات در کنار و پشت سر که به سمت گردن حرکت می کند حساسیت به صدای بلند

سردرد های عصبی انواع مختلفی دارند و پزشکان معمولا این نوع از سردرد را به دو نوع کلی ، که تعداد دفعات سردرد را تعیین می نماید ، تقسیم می کنند. نوع اول سر درد هایی که گاها به سراغ ما می آیند و نوع دوم سردرد های مزمنی که در بیشتر اوقات آن را تجربه می کنیم.

سردرد های گاه و بی گاه معمولا کمتر از 15 روز در ماه اتفاق می افتند. ( مثلا یکروز در میان و یا چند روز در هفته ) در مقابل ، تعداد دفعات وقوع سردرد های مزمن بسیار بیشتر بوده ، تا جایی که شخص ممکن است مجبور به تحمل روزانه این درد ها شود. سردرد های گاه و بی گاه معمولا 30 دقیقه یا حداکثر چند ساعت طول می کشد اما سردرد های مزمن حتی می توانند تا یک هفته ادامه داشته باشند. سردرد های مزمن ، که موجب بروز دردی آزاردهنده و پابرجا می شوند ، حداقل به مدت چند ساعت باقی خواهند ماند و احتمال طولانی تر شدن آنها بسیار زیاد است. معمولا اگر شخصی نتواند به مدت چند روز با سردرد های عصبی خود کنار بیاید ، پزشکان آن را از نوع درد مزمن در نظر می گیرند. همچنین احتمال این مورد ، که سردرد ها به صورت سریالی آغاز شده اما نهایتا به دردی مزمن تیدیل شوند ، نیز وجود دارد.