شکر حتی بیشتر از کربوهیدرات و چربی مسئول اضافه وزن در افراد است و مصرف بیش از حد آن ، خصوصا نوشیدنی ها وغذاهای سرشار از شیرین کننده ها مثل ماست های کم چرب ، نوشابه ، آب میوه های پاکتی ، صبحانه های آماده و سس سالاد ریسک ابتلا به بیماری های ناشی از چاقی را افزایش می دهد.

انبه ، عسل ، کشمش ، آب میوه های خالص و موز نیز حاوی قند در فرم کربوهیدرات های ساده هستند. در صورت مصرف بیش از حد قند و شکر ، ممکن است علائمی نظیر سرما خوردگی ، خواب آلودگی ، سردرد ، بیش فعالی ، خستگی مفرط ، افسردگی ، مشکلاتی سینوسی و اختلالات اعصاب و روان را تجربه نمایید. علاوه بر این ، شکر می تواند باعث بروز سرطان ، به طور خاص سرطان سینه ، دیابت و بیماری های قلبی شود .

به محض مصرف قند ، بدن مقداری از آن را برای افزایش سطح انرژی ، مورد استفاده قرار می دهد و بقیه به صورت چربی ذخیره می شوند. قند و شکر اضافه شده به غذا با فرم طبیعی آن تفاوت دارند . شیرین کننده های مواد غذایی مستقیما وارد روده شده ، به باکتری های موجود در روده واکنش نشان داده و موجب افزایش قند خون ، تجمع چربی در ناحیه ی ران و کمر می گردند.

شما برای بهبود سلامت کلی و پیشگیری از ایجاد اشتهای کاذب ، باید مصرف قند و شکر اضافه را از برنامه ی غذایی خود حذف نمایید و ترک این ماده به صورت تدریجی بسیار آسان تر خواهد بود.

برنامه ی غذایی که با شما در میان می گذاریم تاثیرات بی نظیری در جلوگیری از تمایل به مصرف بیشتر شیرین کننده های مصنوعی خواهد داشت. رژیم غذایی برای 3 روز طراحی شده است . اما در پایان روز سوم رژیم را از برنامه ی روز اول آن اجرا کنید . می توانید به این برنامه ی غذایی موادی نظیر سالاد های سبز و یا یک قاشق عسل در روز و ... اضافه کنید. باید پیروی از این رژیم را برای حداقل 50 روز ادامه دهید.

روز اول صبحانه : 3 عدد تخم مرغ ( آبپز و یا نیمرو ) و یا یک فنجان جو همراه با توت و بادام میان وعده صبح : یک کاسه کوچک آجیل نهار : سینه ی مرغ با هویج ، کدوی پخته ، بادام ، چغندر ، لوبیا و شلغم . شام : سالمون با بروکلی سرخ شده و قارچ و یا ماهی کبابی همراه با نخود سبز .

روز دوم صبحانه : 3 عدد تخم مرغ نیمرو همراه با اسفناج و یا یک کاسه جو با توت و بادام میان وعده صبح : یک کاسه ی کوچک آجیل نهار : سالاد کلم سبز و قرمز همراه با هویج و روغن زیتون ، نمک ، لیمو و جعفری خرد شده . یا کدو سبز کبابی همراه با فلفل دلمه ای زرد و قرمز و سرکه ، آویشن و لیمو . شام : ماهی کاد پخته شده همراه با کلم و سبزیجات بخار پز همراه با سوپ لوبیا و سبزیجات .

روز سوم صبحانه : املت میگو با سه عدد تخم مرغ و گردو ، سالاد کلم و تربچه و یا یا یک کاسه جو با توت و بادام . میان وعده صبح : یک کاسه ی کوچک آجیل نهار : مرغ پخته شده در فر همراه با زیتون سیاه ، آویشن و پیاز شام : پاستا همراه با گوجه فرنگی ، قارچ و ریحان و یا گوشت با سس قارچ و سیر ، کرفس ، پیاز ، هویج و آویشن .

علاوه بر این مواد غذایی می توانید از این نوشیدنی ها نیز استفاده کنید : قهوه ، اما فقط یک فنجان در روز بدون شکر چای شیرین نشده ، چای سبز و یا دیگر چای های گیاهی سه بار در روز مصرف میزان مناسبی از آب را نیز فراموش نکنید.