از بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین E می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانه آفتابگردان : 33.41 میلی گرم در یک فنجان ( 220 درصد نیاز روزانه ی بدن ) بادام : 32.98 میلی گرم در یک فنجان ( 218 درصد نیاز روزانه ی بدن ) فندق : 20.29 میلی گرم در یک فنجان ( 133 درصد نیاز روزانه ی بدن ) جوانه ی گندم : 18 میلی گرم در یک فنجان ، ساده و خام ( 120 درصد نیاز روزانه ی بدن ) انبه : 3.02 میلی گرم در یک عدد انبه کامل (20 درصد نیاز روزانه ی بدن ) بروکلی : 2.4 میلی گرم در یک فنجان ، پخته نشده ( 12 درصد نیاز روزانه ی بدن ) اسفناج : 1.9 میلی گرم در نصف فنجان پخته شده و یا دو فنجان خام ( 10 درصد از نیاز روزانه ی بدن ) کیوی : 1.1 میلی گرم در یک عدد متوسط ( 6 درصد نیاز روزانه ی بدن )

اگر می خواهید نیاز روزانه ی بدن به ویتامین E را تامین کنید ، استفاده ی خلاقانه ای از این مواد غذایی داشته باشید . به سالاد خود دانه های آجیل را اضافه کنید . همچنین می توانید از آجیل به عنوان یک میان وعده ی عالی استفاده نمایید. با مصرف اسفناج و یا کلم در سالاد خود هنگام نهار ، میزان ویتامین E در بدن را افزایش دهید. تکه های سیب با کره ی بادام زمینی نیز یکی از میان وعده های خوب و حاوی ویتامین E محسوب می شود. اما یکی از بهترین راه ها برای بهره بردن از ویتامین E ، اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن جوانه ی گندم به دستور هر غذایی که روزانه درست می کنید ، می باشد.

اگر قصد استفاده از مکمل های ویتامین E را دارید ، فقط این نکته را بخاطر بسپارید که این ویتامین ، از جمله ویتامین های محلول در چربی است و در صورت جذب در مواد غذایی بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. بنیاد سلامت قلب در آمریکا توصیه می کند آنتی اکسیدان ها ، از جمله ویتامین E را همراه با رژیم غذایی سالم و متعادل که سرشار از میوه ها ، سبزیجات و غلات سبوس دار است ، به بدن خود برسانید.

البته رساندن انواع ویتامین ها و مواد معدنی از طریق رژیم غذایی به بدن ، گزینه ی بهتری نسبت به مصرف مکمل ها می باشد. از طریق رژیم غذایی ، از مصرف بیش از حد ویتامین E نیز پیشگیری می شود.