تخم مرغ معمولا غذایی محبوبی در میان محققان و کارشناسان تغذیه نیست ، زیرا تقریبا تمام آنها معتقدند به دلیل کلسترول بالا ، تخم مرغ برای بدن مضر محسوب می شود.

البته این نظریه کمی از واقعیت دور است .درباره ی تخم مرغ ، مثل روغن نارگیل و یا آووکادو ، سوء تفاسیری وجود دارد ، اما همه این مواد برای سلامتی بسیار مفید هستند. در مورد تخم مرغ به طور خاص باید بگوییم که این ماده ی غذایی میزان کلسترول خون شما را افزایش نمی دهد ، بلکه نوع مضر موجود در بدن شما را با نوع کلسترول مفید جایگزین می نماید.

در واقع زرده ی تخم مرغ مواد مغذی فراوانی را برای شما فراهم می آورد و تقریبا نود درصد کلسیم و آهن موجود در این ماده ی غذایی ، در زرده ی آن یافت می شود و همین موضوع زرده را به ماده ی بی نظیر برای سلامتی تبدیل می نماید. از طرفی دیگر ، سفیده ی تخم مرغ حاوی پروتئین های طبیعی است که برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند.

اگر هنوز متقاعد نشدید که تخم مرغ ماده ای سالم و ضروری است ، فواید آن را در ادامه ی این مقاله مطالعه نمایید :

تخم مرغ عملکرد کلی اندام های بدن را بهبود می بخشد این به معنی انرژی بیشتر ، فعالیت بدنی راحت تر و انجام وظایف به بهترین نحو ممکن می باشد. تنها یک تخم مرغ متوسط حاوی شش گرم پروتئین با کیفیت بالا و دیگر مواد مغذی ضروری برای بدن است. البته در تخم مرغ ویتامین C وجود ندارد . پس برای استفاده ی بهتر از این ماده ی غذایی ، آن را با آب پرتقال و یا نان گندم کامل مصرف کنید. این ترکیبات صبحانه ای کامل محسوب می شوند.

تخم مرغ آهن خون را افزایش می دهد کمبود آهن معمولا نتایجی نظیر خستگی ، سردرد و حساسیت را در پی خواهد داشت . نقش آهن در بدن انتقال اکسیژن در خون می باشد که همین موضوع آن را به یکی از مهمترین مواد معدنی تبدیل کرده است.

همچنین آهن در بدن سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و به سلامت کلی بدن کمک می کند. یک زرده ی تخم مرغ حاوی آهن به شکل " هم " می باشد . این نوعی از آهن است که جذب سایر مواد مغذی را از دیگر انواع آن سریعتر و راحت تر می کند. حتی کارشناسان تغذیه نیز به این حقیقت واقف اند که این نوع از آهن توانایی جذب بالاتری حتی از مکمل های حاوی این ماده دارد .

مواد مغذی ضروری را به رژیم غذایی شما می افزاید سرشار از میزان قابل توجه ترکیبات ضروری برای بدن ، تخم مرغ ماده ی غذایی است که می توانید همیشه و همه جا از آن استفاده کنید. احتمال بروز فقر ویتامین های A و E و B12 در افرادی که از خوردن تخم مرغ پرهیز می نمایند بسیار بیشتر است. در کنار این ماده ی غذایی همچنین 20 درصد از نیاز روزانه ی بدن به فولات را تامین می نماید.

به تنظیم کلسترول خون کمک می کند متاسفانه تخم مرغ را ، به دلیل وجود 210 میلی گرم در یک زرده ، در دسته ی مواد غذایی با کلسترول بالا قرار می دهند. با این وجود ارتباط تخم مرغ با بیماری های قلبی بارها مورد مطالعه قرار گرفته است. دیگر مواد غذایی با چربی بالا و میزان اسید چرب های ترانس بسیار زیاد ، آسیب بیشتری نسبت زرده ی تخم مرغ به بدن وارد می آورد. پس از مصرف منظم تخم مرغ لذت و بهره ی کافی را ببرید .

به کاهش وزن کمک می کند خوردن یک تخم مرغ به عنوان صبحانه ، پنجاه درصد احساس سیری را در شما افزایش می دهد. پس آغاز روز با تخم مرغ برای افرادی که اضافه وزن دارند ، منجر به کاهش وزن خواهد شد.

عملکرد صحیح مغز را بهبود می بخشد تخم مرغ حاوی ماده ای مغذی به نام کولین است که مسئول بهبود حافظه و قدرت پردازش مغز می باشد. یک تخم مرغ تقریبا 28 درصد از نیاز روزانه ی خانم های باردار به کولین را تامین می نماید.

تخم مرغ از سلامت استخوان ها پشتیبانی می نماید ویتامین دیگری که در تخم مرغ وجود دارد ویتامین D است که برای جذب کلسیم و حفظ سلامت استخوان ها ضروری می باشد. بنابر این مصرف مداوم تخم مرغ علایم پوکی استخوان را کاهش می دهد.