همانطور که همه ما می دانیم و کارشناسان تغذیه نیز این مسئله را تایید می نمایند ، صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی محسوب می شود. افرادی که وعده صبحانه را جدی نمی گیرند ، با مشکلاتی از قبیل اختلال در سوخت و ساز بدن ، تمرکز و افزایش وزن مواجه هستند. در این بخش قصد داریم بهترین مواد غذایی و مناسب برای صبحانه ای سالم را به شما معرفی نماییم.

بلغور جو دو سر

صبح خود را با بلغور جو دو سر همراه با دیگر مواد غذایی ، مثلا میوه ها از جمله موز و توت فرنگی و یا شیر کامل ، آغاز کنید. جو دو سر سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و همچنین منبع مناسبی برای آهن ، پروتئین و کربوهیدرات بشمار می رود.

مصرف بلغور جو دو سر برای وعده ی صبحانه به کاهش کلسترول خون کمک می کند ، فشار خون را کاهش می دهد و به همین ترتیب از بروز بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان پیشگیری می نماید. در جو همچنین مقدار زیادی فیبر وجود دارد که همین موضوع باعث کنترل وزن و اشتها می شود.

تخم مرغ

تخم مرغ هم در گروه صبحانه های سالم قرار می گیرد. یک تخم مرغ حاوی 6 گرم پروتئین است که همین ویژگی آن را به یکی از منابع خوب پروتئین تبدیل می کند. در کنار پروتئین ، مقادیر زیادی کلسیم ، ویتامین A و D در تخم مرغ وجود دارد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان ، مصرف روزانه ی تخم مرغ برای پوست و چشم نیز مفید است . افرادی که تخم مرغ را برای صبحانه انتخاب می کنند ، احساس سیری طولانی مدت تری خواهند داشت و این درحالی است که چربی اضافی را به ماهیچه تبدیل می نماید. به همین دلیل مصرف تخم مرغ برای ورزشکاران توصیه می شود.

ماست

ماست سرشار از کلسیم ، پروتئین ، ریبوفلاوین و ویتایمن B می باشد. همچنین انواع مختلفی از چربی در ماست وجود دارد. یک فنجان ماست کم چرب حاوی 9.3 گرم پروتئین ، 253 گرم کالری و 4.6 چربی است. مصرف ماست کم چربی به کاهش وزن کمک می کند و پروتئین موجود در آن شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارد . اگر نیاز به ذخیره ی کالری دارید ، ماست کامل را برای مصرف انتخاب نمایید. برای شیرین تر کردن ماست ، آن را با میوه ی تازه مصرف کنید.

مخلوط میوه های یخ زده

میوه ها سرشار از مواد مغذی هستند و مزه ی بسیار دلچسبی نیز دارند. اضافه کردن جو دو سر به آنها صبحانه ای کامل محسوب می شود. طبق تحقیقات ، نصف مواد غذایی مصرفی روزانه را باید میوه ها و سبزیجات تشکیل دهند.