طبق مطالعات ، در چای سفید میزان زیادی مواد ضد التهاب ، آنتی اکسیدان ، ضد کلاژناز و الاستاز وجود دارد . همین ویژگی ها به صورت بالقوه از ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید ، برخی از انواع سرطان ، بیماری های قلبی و آنزیم های از بین برنده ی کلاژن و الاستین ، که سرعت روند سالخوردگی را افزایش می دهند ، پیشگیری می نماید . این دلایل برای متقاعد کردن شما در نوشیدن چای سفید کافی به نظر می رسد .

چای سفید اصالتا به کشور چین تعلق دارد و از گیاه کاملیا سینسیس گرفته می شود . به شکوفه ها و برگ های گیاه اجازه می دهند تا زیر آفتاب ، ضمن رشد گیاه ، سفید تر شوند . شکوفه ها و برگ ها قبل از موعد چیده می شوند و برای پیشگیری از اکسیداسیون فرآوری می گردند . معمولا تولید کنندگان معتقدند این کار، طعم متفاوت و رایحه ی چای را حفظ می نماید. گیاه کاملیا سینسیس سرشار از آنتی اکسیدان های گیاهی ، که از آنها با نام پلی فنول و به طور کلی مواد مغذی گیاهی یاد می کنند ، می باشد که همین مواد ، مسئول خواص چای برای سلامتی بشمار می روند .

خواص چای سفید بهبود کارایی سیستم قلبی عروقی در چای سفید ماده ای به نام کاتچین وجود دارد . کاتچین در واقع گروهی از آنتی اکسیدان است که به کاهش کلسترول مضر در خون ، کاهش فشار خون ، بازسازی بافت رگ ها و بهبود سلامت کلی سیستم قلبی عروقی کمک می کند .

تقویت کننده ی سیستم ایمنی مطالعات نشان می دهند ، آنتی اکسیدان هایی که به وفور در چای سفید یافت می شوند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنند . این چای به طور کلی از رشد باکتری ها و ویروس ها پیشگیری می نماید و به همین ترتیب هم مانع پیشرفت عفونت و فعالیت قارچ ها و حتی پلاک دندانی می شود .

پیشگیری از سرطان این چای به طرز معجزه آسایی ، با فراهم آورن میزان زیادی از آنتی اکسیدان های گیاهی ، در برابر بسیاری از انواع سرطان ، مثل روده ، پروستات و معده ، به اندازه ی داروهای شیمیایی ایستادگی می نماید. فلاونوئیدهای موجود در چای سفید نه تنها سلول های سرطانی را از بین می برند ، بلکه به رشد سلول های سالم بدن کمک می کنند.

کاهش فشار خون اگر از بیماری فشار خون در بدن خود آگاهی دارید ، حتما این موضوع که چای سفید به بهبود جریان خون و عملکرد رگ ها کمک می کند ، برای شما خبر خوبی خواهد بود. نوشیدن چند لیوان چای سفید در روز و به طور مداوم ، با کاهش فشار خون از یکی از شایع ترین بیماری های قلبی ، یعنی سکته ، پیشگیری می نماید . البته استفاده ی روزانه از این چای را فراموش نکنید.

بهبود سلامت استخوان ها ، دندان ها و پوست تحقیقات بسیاری نشان می دهند افرادی که به طور منظم چای سفید مصرف می کنند ، تراکم استخوان بالاتری نسبت به دیگر افراد برخوردارند . اگر از بیماری آرتروز و یا پوکی استخوان رنج می برید ، بهتر است چند فنجان از این چای را به صورت روزانه بنوشید. در این چای میزان کمی فلوراید نیز وجود دارد که سلامت دندان ها را تضمین می کند.

همچنین ثابت شده چای سفید قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از نور آفتاب ، استرس و رژیم غذایی نا مناسب می باشد و روی برخی از علایم سالخوردگی اثر معکوس دارد. استفاده از چای سفید به منظور کاهش چین و چروک پوست صورت روندی افزایشی دارد .در واقع در میان بیست و یک ترکیب ضد سالخوردگی ، چای سفید با اختلافی زیاد بیشترین میزان آنتی اکسیدان و در نتیجه اثرگذاری را دارا می باشد.

این چای همچنین قادر به کاهش قند خون و علایم بیماری دیابت است و خواص جادویی آن برای از بین بردن استرس و افزایش سطح انرژی کلی بدن نیز مفید می باشد.