پاییز یکی از زیباترین فصل های سال است که حفظ سلامتی در آن می تواند مشکل باشد.درست است که هوا در این فصل در نوسان است اما نیازی به لباس پوشیدن بیش از اندازه نیست. بلکه می توانید با خوراکی های مناسب این فصل سلامت بدن خود را تامین کنید.در این مقاله سالم ترین غذاهای این فصل را برای مصرف معرفی خواهیم کرد.

کلم بروکسل

کلم بروکسل یکی از سبزیجات خوش طعم این فصل است.این نوع از کلم سرشار از ویتامین C و K است که از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند. سبزیجات سلامت خون و استخوان ها را تامین می کنند. کلم بروکسل را می توان به روش های گوناگون تهیه کرد و از طعم دهنده های مختلف در آن استفاده کرد. نوع گریل شده و مصرف آن همراه با انواع گوشت بهترین طریقه مصرف است.

کدو مسما

کدو مسما سرشار از کربوهیدرات است.بعلاوه کدو سرشار از اسید فولیک ، پتاسیم ، ویتامین A و بتاکاروتن است. این میوه را در شکل های مختلف طبخ می دهند و مصرف می کنند.

زردک

در اندازه و شکل کاملا مشابه هویج است و نوعی ریشه است اما رنگ آن زرد مایل به کرم است. مزه شیرینی دارد که می تواند جایگزین مناسبی برای پوره سیب زمینی بشمار آید. سبزیجات ریشه ای سرشار از فیبر هستند و فواید بسیاری برای هضم دارند. زردک سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و انواع مغذی است. این گیاه از میزان گلیسمی کمی برخوردار است که انرژی لازم را برای فرد فراهم می کند.

گل کلم

به عنوان یکی از سبزیجات سالم گل کلم یک گزینه مناسب است. شهرت این گیاه بخاطر قدرت بی نظیر آن در کاهش سرطان و اثرات محافظتی آن در مقابل این بیماری است.که این مبارزه به لطف وجود ترکیب سولفورافان است که در گل کلم وجود دارد. علاوه بر این گل کلم حاوی ویتامین های C و K است که آن را می توان بصورت کبابی ، در سوپ و یا بصورت خام مصرف کرد.

لبو یا چغندر

متاسفانه بنظر می رسد که چغندر از اهمیت کمتری در رابطه با ارزش غذایی خود بهره مند است. اما سعی کنید آن را در وعده های غذایی خود بگنجانید.بهتر است بدانید که چغندر سرشار از آنتی اکسیدان فراوان ، فیبر و ویتامین C است که در میان سبزیجات بالاترین میزان قند را دارا می باشد. این گیاه بسیار خوشمزه است حتی می توانید آب آن را امتحان کنید و لذت ببرید.