به کاهش کلسترول کمک می کند فواید کرفس ، مثل کاهش کلسترول مضر خون ، آن را به یکی از بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت قلب تبدیل می کند . در کرفس ترکیبی به نام(BuPh) وجود دارد که در بدن به فعالیت برای کاهش لیپید و یا همان چربی می پردازد . اما کارشناسان تغذیه معتقدند ترکیبات مفید بیشتری در کرفس وجود دارد که باید در بررسی های مختلف کشف شوند .

التهاب را کاهش می دهد کرفس حاوی آنتی اکسیدان و پلی ساکاریدهایی ، خصوصا فلاونوئید و آنتی اکسیدان های گیاهی ، است که به فعالیت های ضد التهابی مشهورند . این مواد از سلامت عمومی بدن ، خصوصا در افراد مسن و از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد ، پشتیبانی می نمایند . التهاب را می توان عامل بسیاری از بیماری های مزمن از جمله سرطان ، بیماری های قلبی ، آرتروز و بسیاری دیگر دانست .

فشار خون را کاهش می دهد عصاره ی دانه ی کرفس قادر به کاهش فشار خون بالا ، یعنی که از مهمترین عوامل بوجود آورنده ی بیماری عروق کرونر قلب ، می باشد . بیماری عروق کرونر قلب مهمترین دلیل مرگ و میر در کشورهای صنعتی محسوب می شود .

از سلامت کبد پشتیبانی می نماید اگر به طور منظم کرفس بخورید ، چربی های مضر موجود در کبد تا حد زیادی کاهش می یابد .

برای کاهش وزن مفید است کرفس کالری بسیار کمی دارد و به همین دلیل هم برای کاهش وزن بسیار مفید است . کرفس برای بدن ، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را فراهم می آورد و در عین حال سوخت و ساز چربی در بدن را تنظیم می نماید . کرفس سرشار از مواد مغذی است . یعنی میزان زیادی آنتی اکسیدان ، الکترولیت ، ویتامین ها و مواد معدنی در آن یافت می شود اما کالری آن بسیار پایین است .

پروسه ی گوارش را بهبود می بخشد در دانه های کرفس ترکیبی روغنی و بی بو به نام NBP وجود دارد که به سم زدایی از بدن می پردازد و فواید کرفس برای پروسه ی گوارش نیز از همین ترکیب سرچشمه می گیرد . شاید یکی دیگر از دلایل مفید بودن کرفس برای سیستم گوارش ، بهبود بیماری فشار خون باشد . کرفس با این کار گردش خون را در روده و مجاری گوارشی افزایش می دهد .