به، گردو، پسته، خرما، شکر، کشمش، موز، انگور، سیب درختی، زردآلو، سیر، پیاز، تره، مرغ خانگی، خربزه، تربچه، گندم، کبوتر، سیر، فلفل، روغان، ماکارونی، عسل ، زیرہ ، قنل، زنجبیلی، مرزه، گل گاوزبان، موز، طالبی، انبه، خرمالو، قارچ، زعفران، ترخون، زرد جوابه، گلپر، اوریشن و بابونه.

غذاهایی که شما را خوش اخلاق تر می کنند

۱- به دنبال غذاهایی باشید که سرشار از ویتامین B12 و اسید فولیک هستند. برای این منظور بهتر است لوبیا قرمز و گوشت گوساله کم چرب بخورید یا یک سالاد کاهو با سینه مرغ سفارش دهید. علاوه بر این می توانید مقداری قزل آلای کباب شده را در کنار مقدار کمی کلم بروکلی بر سر میز غذا داشته باشید. همه این غذاها به اندازه کافی ویتامین B12 و اسید فولیک دارند که بدن شما را خوشحال و راضی نگه دارند. اسید فولیک به طور معمول در سبزیجات و ویتامین B12 در گوشت ماهی، مرغ و لبنیات وجود دارند.

۲- از مصرف مقدار زیاد میوه و سبزیجات لذت ببرید. میوه ها و سبزیجات مقدار زیادی از عناصر غذایی کلیدی و آنتی اکسیدانهای مورد نیاز را فراهم می کنند که به طور مستقیم در سلامت بدن شما تأثیرگذار هستند. خوردن دو وعده میوه و سبزیجات بیشتر در طول روز با افزایش 11 درصدی شانس عملکرد سالم تر بدن در ارتباط است. بنابراین دقت کنید که رژیم غذایی روزانه تان به اندازه کافی میوه و سبزیجات داشته باشد.

3 - هر روز غذاهای سرشار سسلنیوم بخوریال. سسلنیوم یک ماده معدنی است که در بدن مانند آنتی اکسیدان عمل می کند. میزان حد اقل مقدار توصیه شله مصرف سسلنیوم در روز را در رژیم غذایی تان داشته باشید که ۵۵ میکروگرم در روز است. آرد کامل گندم و جو دوسر از جمله مواد غذایی ای هستند که می توانند سلنیوم مورد نیاز روزانه شما را تأمین کنند. دیگر غذاهای سرشار از سلنیوم عبارتند از: حبوبات و بقولات، گوشت کم چرب، گوشت گوساله، مرغ پوست کنده یا بوقلمون، لبنیات کم چرب، آجیل و غذاهای دریایی.

4- چند بار در هفته غذاهای دریایی بخورید. وقتی افراد ماهی زیاد میخورند علائم افسردگی کمتر به سراغشان می آید؛ به ویژه ماهیهایی که سرشار از اسید چرب امگا ۳ هستند بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ عبارتند از: ماهی قزل آلا، ساردین و ماهی تن.

۵- هر روز به اندازه کافی ویتامین (( د )) مصرف کنید. بین کمبود سطح ویتامین D در بدن و افزایش وقوع بیماریهایی از قبیل افسردگیهای فصلی و دیگر اختلالات افسردگی ارتباطی وجود دارد تعداد محدودی از غذاها حاوی ویتامین D هستند. بنابراین برای دریافت این ویتامین میتوان با قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، مصرف ویتامین D و در نهایت از راه غذاها سطح مورد نیاز این ویتامین را دریافت کرد. ویتامین در ماهی تن، جگر گاو، پنیر و زرده تخم مرغ پیدا می شود. ۹ - مصرف مقدار کمی شکلات تلخ می تواند در بهتر شدن اخلاق شما تأثیر داشته باشد. شکلات روی سطح آندروفین مغز تاثیر می گذارد. آندروفین جزو آن دسته از ترکیبات شیمیایی است که در بدن تولید و باعث می شود احساس کنید حالتان خوب است.