تهیه و تدارک غذاهای مقوی ممکن است زحمت بیشتری داشته باشند اما منافع ناشی از مصرف آن ها برای سلامتی بی شمار است نکاتی چند در رابطه با کم کردن مصرف چربی اشباع شده و کلسترول لبنیات که به کم شدن کلسترول بد کمک می کنند و هم چنین خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند در زیر آورده شده اند رعایت آن برای سلامت قلب هر خانمی خوب است به ویژه برای کسانی که برنامه تغییرات درمانی در نوع زندگی را رعایت می کنند.

گوشت،مرغ و ماهی

ماهی،مرغ و گوشت را به صورت ورقه های نازک استفاده کنید چربی های اضافه را از آن ها جدا کنید پوست و چربی مرغ را از گوشت آن جدا کنید آن هت را به قطعات متوسط تقسیم کنید.

به جای سرخ کردن آن ها را روی آتش کباب بریان یا آب پز کنید اگر می خواهید آن ها را سرخ کنید از ماهی تابه های نچسب به همراه مقدار کمی روغن یا مارگارین (کره نباتی) استفاده کنید.

مصرف سوسیس،کالباس و غذاهای آناده با چربی بالا را قطع کنید.

لبنیات و تخم مرغ

به جای خامه یا شیر پر‌چربی از شیر بدون چربی یا ۱%چربی استفاده کنید.

از ماست و پنیر بدون چربی یا کم چربی استفاده کنید.

به جای بستنی شربت بنوشید.

تعداد مصرف زرده تخم مرغ را محدود کنید سفیده تخم مرغ چربی یا کلسترول ندارد بنابراین می توانید اغلب آن را بخورید در بیشتر موارد می توانید به جای یک تخم مرغ کامل در دستور العمل پخت از دو سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

از مارگارین هایی ( کره های نباتی) استفاده کنید که هیچ نوع چربی trans نداشته باشند چربی trans از انواع چربی لبنی است که کلسترول بد را افزایش می دهد.

سس ها،سوپ ها و آش ها

بعد از درست کردن سس یا سوپ آن را در یخچال بگذارید بعد از سرد شدن چربی جمع شده در روی آن را جمع کنید اگر از سوپ آماده هم استفاده می کنید همین کار را بکنید.

سس کم چربی را با نشاسته یا آرد غلیظ کنید.

غذای اصلی را از ماکارونی ساخته شده از آرد گندم پوست نگرفته برنج،غلات،حبوبات و دانه های سبز درست کنید اگر گوشت اضافه می کنید آن را به قطعات کوچک و فقط به عنوان خوشمزه کردن غذا اضافه کنید نه به عنوان بخش اصلی غذا.