مرکبات : مرکبات دارای ویتامین c هستند. ویتامین c یکی از ویتامینهایی است که از اکسیده شدن چربی ها جلوگیری می کند. به همین دلیل می تواند در پیشگیری از بیماریهای قلبی مفید باشد هرچند که این موضوع کاملا به اثبات نرسیده است.

مرکبات معمولاً باعث کاهش فشار خون می شوند و از این طریق هم به بهبود بیماری قلبی کمک می نمایند. مداومت در مصرف لیمو ترش تازه نقش مهمی در پیشگیری و درمان گرفتگی رگهای قلبی دارد. لیمو شیرین و نارنگی برای بسیاری از ناراحتی های قلبی مفید می باشند.

دم کرده برگ پرتقال یا پوست نارنج، داروی طپش قلب می باشد. آلو : آلوی تازه برای بیماریهای قلبی مفید است. کمپوت آلو هم می تواند مفید باشد.

توت فرنگی: میوه ای مفید برای پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی می باشد.

انار: قلب را تقویت می کند انار فشارخون را کنترل کرده و از این طریق هم به قلب کمک می نماید.

موز: برای بیماریهای قلبی مفید است. موز دارای پتاسیم زیادی است بنابراین باعث کاهش سدیم می شودو نقش مهمی در کنترل فشارخون و بهبود بیماریهای قلبی دارد.اگر بیماری قلبی به علت ناراحتی کلیه باشد، خوردن موز صحیح نیست. انجیر: انجیر پتاسیم بالایی دارد و برای بیماریهای قلبی مخصوصا بیماریهای مربوط به چربی خون بالا مفید است. انجیر باعث دفع آوره می شود به این شکل برای نقرس مفید می باشد و از ناراحتی قلبی حاصل از نقرس جلوگیری می کند.

سیب: سیب درختی باعث تقویت قلب می شود. این میوه جهت پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی بسیار مفید می باشد.