برخی متخصصین معتقدند روی می تواند چه در جلوگیری و چه در درمان عفونت پروستات نقش دفاعی داشته باشد. غلظت بالایی از روی در خود پروستات و مایع منی یافت شده است. در واقع روی موجود در پروستات بیش از هرجای دیگر بدن است.

محققین در آزمایشگاهها دریافته اند که میزان روی طبیعی موجود در ترشحات پروستات در مقابل انواع مختلف میکربها مؤثر است. در عین حال آنها ذکر کرده اند که ترشحات پروستات بیماران مبتلا به التهاب مزمن پروستات یا حاوی روی نیست و یا مقدار ناچیزی روی دارد. بعضی از متخصصین معتقدند افت روی مقدمه تهاجم میکربی است تا اینکه خود میکرب باعث کاهش سطح روی شده باشد.

چه مقدار باید روی مصرف کرد ؟

قبل از هر چیز مباحثات زیادی وجود دارد که آیا اصولاً شما نیازی به مصرف روی دارید یا نه. شماری از محققین معتقدند که وقتی روی به شکل قرص مصرف می شود پروستات نمی تواند آن را از جریان خون برداشت کند. با ذکر این مطلب باید اضافه کنیم طرز فکر دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه ترکیبات روی با ارزش اند. اورولوژیستهای معتقد به این امر قرصهای سولفات روی (گلوکونات روی که بیشتر مردم هنگام سرماخوردگی مصرف می کنند مؤثر نیست) به میزان دارویی 50 میلی گرم در روز را توصیه می کنند. همچنین می توانید از غذاهایی که حاوی مقدار زیادی روی است نظیر صدف، گردو، دانه های کدو تنبل، جوانه و سبوس گندم، شیر، تخم مرغ، جوجه، نخود، عدس و جگر گاو استفاده کنید (البته تعدادی از این غذاها حاوی چربی و کلسترول بالایی هستند و باید از زیاد خوردن آنها اجتناب کرد)

اشخاص معینی نیاز به میزان بیشتری روی دارند از جمله افرادی که دیابت دارند، معتادان به مشروبات الکلی و- بنابه اظهار برخی پزشکان افرادی که فشارهای عصبی غیرمعمولی را تحمل می کنند. هر چند قبل از بالا بردن میزان داروی مصرفی باید با پزشک خود مشورت کنید یا اگر مسئله الکل است مصرف آن را قطع کنید. شماری از پزشکان اعلام کرده اند که با وجود آنکه مقادیر کم روی ممکن است سیستم ایمنی بدن را قوی تر کند مقادیر زیاد آن می تواند باعث اختلال بیشتر در دفاع مقابل عفونتها باشد و شاید مقاومت شما به سرطان را کاهش دهد.

آیا روش خود درمانی دیگری وجود ندارد؟

یک نوع درمان هومیوپاتیکی که مؤثر واقع شده است با استفاده از روغن کتان منجمد است. روش دیگر تهیه گردی است که سرنشین نامیده می شود.قرصهای گرده ای در داروخانه و فروشگاههای مواد غذایی بهداشتی در دسترس هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد چنین درمانهایی با راهنماهای هومیوپاتی یا فروشگاههای مواد غذایی بهداشتی محل خود مشورت کنید.