نتایج تحقیقات محققان وزارت غذا و داروی آمریکا حاکی از ان است که زنان باردار باید از خوردن کنسرو ماهی تن بپرهیزند. این محققان با انجام آزمایش روی تن های کنسرو شده دریافتند که ماهی تن دارای مقدار زیادی از ذرات جیوه است که این مقدار جیوه برای زنان باردار مضر است. نتایج تحقیقات این دانشمندان نشان داد، خوردن این نوع از تن های کنسرو شده جنین را در معرض مقدار زیاد جیوه قرارداده و به سیستم عصبی در حال تکامل جنین آسیب می رساند.

چای سبز و پیشگیری از سرطان مثانه

چای سبز می تواند روند گسترش سرطان مثانه به سراسر بدن را دچار وقفه کند. هنگامی که سلول های بدن با ماده سرطان زا مواجه می شوند، در صورت مصرف چای، در روند تهاجم سلول های سرطانی و گسترش آن ها به بافت های سراسر بدن، اختلال ایجاد می شود.

چای سبز و درمان سرطان مزمن خون

بخشی از گیاه چای سبز موسوم به نام اپیگالوکتکین گالیت، برای افراد که مبتلا به سرطان مزمن خون هستند مفید است. دانشمندان معتقدند. اثر درمانی این نوع چای به این دلیل است که سلول های سرطانی را از بین می برد.

تأثیر مصرف برگ سبز چای

مصرف برگ سبز چای می تواند از رسوب مواد آهکی در دیواره سرخ رگ ها جلوگیری کند. ترکیبات برگ سبز چای به ویژه فلاونوئید موجود در آن همانند اپیگالوکاتکتین تری گالات معروف به «ای.جی. سی. جی» که علاوه برجلوگیری از پیشرفت التهاب ها، تومورها و سرطان ها، باعث پیشگیری از رسوب مواد آهکی در شریان های خونی است.

قبل از خواب پنیر بخورید

پژوهشگران می گویند : خوردن پنیر قبل از خواب می تواند نوید بخش خوابی راحت و خوب در طول شب باشد. دریک تحقیق بر روی 200 نفر که قبل از خواب به مدت یک هفته پنیر خوردند و 90 درصد آن ها توانستند خواب خوبی را تجربه کنند. پژوهشگران می گویند پنیر حاوی یک اسید آمینه به نام «تریپیتوفان» است که فشار روانی را کاهش می دهد و به خوابیدن کمک می کند.