مصرف بیش از حد گوشت خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد. پژوهشگران فرانسوی اعلام کردند در کشورهایی که رژیم غذایی ساکنان آن ها از گوشت تشکیل شده است، میزان ابتلا به سرطان روده 3 برابر دیگر کشورهاست. به گفته این پژوهشگران رژیم غذایی پر گوشت موجب افزایش نوعی اسید به نام دزوکسی کولیک می شود که این اسید با ایجاد تغییر در متابولیسم مخاط روده سبب شکل گرفتن غدد سرطانی می گردد.

مصرف غذاهای شور و سرطان معده

خوردن مداوم غذاهای شور خطر ابتلا به سرطان معده را 2 برابر می کند، تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان داد، نمک هم چنین در افزایش فشارخون، بیماری قلبی و سکته مغزی موثر است. سرطان معده چهارمین سرطان رایج در جهان است، اما افزایش سرطان مربوط به کسانی است که روزی 12 تا 15 گرم نمک می خورند، علاوه بر مصرف نمک، مصرف کم میوه و سبزی خطر ابتلا به سرطان معده را مخصوصاً در مردان افزایش می دهد.

مصرف سالاد مواد مغذی بدن را تأمین می کند

محققان آمریکایی می گویند : سطح چند ماده مغذی مهم در خون افرادی که مقدار زیادی سالاد و یا به طور کلی سبزی های خامی می خورند، بیش تر است. به گفته این محققان، مصرف حتی یک وعده سبزی خام در روز، باعث می شود افراد تقریباً همان میزان توصیه شده ویتامین های E ، A ، B6 و اسیدفولیک را دریافت کنند. هم چنین با افزایش مصرف سالاد و سبزی های خام، مقدار ویتامین های C ، Eو اسید فولیک و کارتنویید در خون بالا می رود.

ویتامین D با سرطان های روده و پستان می جنگد

یک بررسی جدید نشان می دهد که ویتامین D ممکن است از صدها هزار مورد سرطان روده و پستان جلوگیری کند، بنابراین، این مساله مطرح شده است که میزان توصیه شده مصرف روزانه ان، افزایش یابد. این بررسی نشان داده که رابطه آشکاری میان دریافت کم تر نور آفتاب با میزان کم تر ویتامین D در بدن و در نهایت احتمال بیش تر بروز برخی از سرطان ها وجود دارد. پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا پیشنهاد می کنند که افراد روزانه 2000 واحد بین المللی ویتامین D مصرف کنند که بیش از دو برابر استانداردهای فعلی است.