براساس تحقیقات پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات بهداشتی آمریکا، عنوان شده که مصرف ماهی و دیگر غذاهای دریایی در دوران بارداری موجب باهوش تر شدن کودکان و رشد بهتر مهارت های آنان می شود. مصرف ماهی و غذاهای دریایی در هفته، اگر کم تر از 340 گرم باشد کودکان آن ها را از ابتلا به مشکلات رشدی محافظت نمی کند.

با توجه به این موضوع می توان گفت، زنانی که غذای دریایی مصرف نمی کنند در واقع با محروم کردن کودکان کودکان خود از مواد غذایی لازم و حیاتی برای رشد مغزی آن ها، به نوزادان خود آسیب وارد می کنند. در تحقیقی که در دانشگاه بریستون انجام شد، کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری ماهی کم تری مصرف می کنند، مهارت های ارتباطی و اجتماعی بهتری داشته و در سن 7 سالگی بهتر رفتار کرده و در سن 8 سالگی از ضریب هوشی و کلامی بالاتری برخوردارند.

با مصرف زنجبیل و فلفل به جنگ سرطان بروید

نتایج تحقیق دانشمندان مرکز سرطان دانشگاه میشیگان و دانشگاه پتیزبرگ حاکی است، مصرف زنجبیل و فلفل موجب درمان سرطان های خطرناک می شود.

دانشمندان فوق با قرار دادن پودر زنجبیل حل شده روی محیط کشت سلول های سرطان تخمدان دریافتند که زنجبیل طی مراحلی، باعث از بین رفتن و هضم خود به خود سلول های سرطانی شده و در نتیجه موجب از بین رفتن سلول های سرطان تخمدان می شود.

این محققان هم چنین با بررسی تأثیر کاپسایی سین موجود در فلفل که عامل تندی آن است، دریافتند، کاپسایی سین موجب مرگ خود به خودی سلول های سرطانی پانکراس می شود. زنجبیل به کنترل التهاب که در توسعه سلول های سرطان تخمدان نقش دارد، موثر است و کاپسایی سین نیز موجب کوچک شدن تومورهای پانکراتیک می شود.