استرس مداوم در بالا رفتن کلسترول خون نقش دارد. براساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه لندن میزان کلسترول خون افرادی که استرس زیادی را تحمل می کنند بالاتر است. این افزایش کلسترول در نتیجه تغییرات متابولیکی است که به دنبال استرس در کبد ایجاد می شود و کبد تولید کلسترول بد را زیاد می کند.

دانشمندان فوق می گویند 56 درصد کسانی که دچار استرس هستند دچار افزایش کلسترول خون می شوند و به عبارتی افرادی که در معرض استرس بیش تر هستند 13 بار بیش تر گرفتار افزایش سطح کلسترول خون می گردند.

کاهش خطر سکته قلبی با مصرف سبزیجات

براساس تحقیقات دانشمندان انگلستان و استرالیا، مصرف 5 وعده میوه و سبزی در روز خطر سکته را کاهش می دهد. دانشمندان با انجام مطالعه روی 257557 نفر با 5 هزار حادثه سکته و پیگیری به مدت 13 سال و مقایسه آن ها با افرادی که کم تر از 3 وعده میوه در روز مصرف می کردند، دریافتند، افرادی که بیش از 5 وعده میوه مصرف می کنند، 26 درصد کم تر در معرض سکته هستند. افرادی که روزانه 3 تا 5 وعده میوه مصرف می کنند، 11 درصد کم تر از افرادی که کم تر از 3 وعده میوه و سبزی می خورند، دچار حملات سکته می شوند.

پیشگیری از سرطان با گوجه فرنگی

براساس تحقیقات انجمن ملی سرطان انگلستان، خوردن گوجه فرنگی از بروز انواع سرطان پیشگیری می کند. دانشمندان با مطالعه روی مردانی که 10بار یا بیش تر در هفته گوجه فرنگی مصرف کرده اند دریافتند میزان سرطان پروستات، در این افراد تا 45 درصد کاهش می یابد. گوجه فرنگی اثرات مثبتی روی سلامتی دارد و هم چنین باعث کاهش سرطان پروستات، کولورکتال و سینه می شود و لیکوپن موجود در آن می تواند خطرات قلبی را کاهش دهد. اثرات مثبت آنتی اکسیدان هایی مثل لیکوپن در رژیم غذایی باعث افزایش توجه به این مواد می شود. لیکوپن عامل قرمزی گوجه فرنگی و ماده آنتی اکسیدان است که باعث از بین بردن سلول های مخرب در بدن می گردد.