نتایج تحقیقات دانشمندان موسسه ملی بهداشت مکزیکو، حاکی از آن است که، مصرف هویج، سبزیجات برگدار و گوجه فرنگی احتمال ابتلا به آسم را کاهش می دهد. دانشمندان با بررسی تحقیقات انجام شده بر روی رژیم غذایی 69 هزار زن فرانسوی دریافتند، احتمال ابتلا به آسم در زنانی که بیش تر از هویج، گوجه فرنگی و سبزیجات برگدار مانند اسفناج و کاهو، استفاده می کنند، نسبت به زنانی که کم تر از این مواد مصرف می کنند به ترتیب 20/18 و 22 درصد کم تر است. کاهش احتمال ابتلا به این بیماری با عوامل دیگری چون افزایش وزن و کشیدن سیگار نیز ارتباط دارد.

نتایج تحقیقات نشان داد مصرف بعضی از سبزیجات می تواند از بروز آسم در سنین بزرگسالی جلوگیری کند.

زیان رژیم غذایی در دوران بارداری

بررسی های محققان دانشگاه سوتامپتون نشان می دهد، رژیم غذایی مادر در دوران بارداری موجب لخته شدن خون نوزاد او در سنین کودکی می شود. دانشمندان با مطالعه و اندازه گیری ضخامت دیواره سرخرگ 200 کودک 9 ساله که مادرانشان در طول دوران بارداری رژیم غذایی داشتند، دریافتند که عواملی چون موقعیت اجتماعی، سیگار کشیدن، عادت به ورزش کردن و بیماری در دوران بارداری، احتمال ضخیم شدن دیواره سرخرگ را در کودکانی که مادرانشان در طول دوران بارداری کالری کم تری مصرف کرده و رژیم می گیرند، بیش تر می کند مصرف کالری به وسیله مادر در دوران بارداری در غلظت کلسترول خون تأثیر می گذارد و بر این اساس احتمال افزایش ضخامت سرخرگ و لخته شدن خون در کودکانی که غلظت کلسترول آن ها بیش تر است، افزایش می یابد.

سرطان پروستات و برنامه ریزی غذایی

یافته های محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس حاکی از آن است که تغییرات رژیمی در کاهش سرعت انتشار سرطان پروستات موثر است. این محققان با مطالعه روی بیماران مبتلا به سرطان و بررسی تأثیر افزایش مصرف غذاهای حاوی سبزی، مصرف حبوبات، سبزی های برگدار، لوبیا، میوه و کاهش مصرف گوشت، لبنیات و کربوهیدرات ها و کنترل استرس دریافتند، تغییرات رژیم غذایی همراه با آموزش کنترل استرس به کاهش پیشرفت سرطان پروستات کمک می کند.

این دانشمندان معتقدند رژیم غذایی حاوی سبزی و کاهش استرس با انجام حرکات آرام ورزشی در کاهش پیشرفت سرطان پروستات موثر است.