پژوهشگران آمریکایی می گویند در مناطقی که به اندازه کافی نور خورشید وجود ندارد، و افراد باید قرص ویتامین D استفاده کنند. احتمال خطر ابتلا به سرطان کشنده لوزالمعده یا پانکراس کم تر می شود. افرادی که روزانه 400 واحد بین المللی از این ویتامین مصرف می کنند، احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده در آن ها 43 درصد و کسانی که روزانه کم تر از 150 واحد بین المللی مصرف می کنند، احتمالاً ابتلایشان 22 درصد کم تر است. ویتامین D اثر بالقوه قدرتمندی را برای جلوگیری و درمان سرطان پروستات نشان داده و در مناطقی که آفتاب بیش تری دارد، موارد ابتلا و مرگ ناشی از سرطان پروستات، سینه و کولون کم تر است.

ماهی، درمانی برای فشارخون بالا

آزمایشاتی که در دانشگاه سین سیناتی انجام شد. نشان داد افرادی که فشارخون کمی بالا داشتند پس از مصرف روزانه 2000 میلی گرم اسید چرب اُمگا 3 به مدت 3 ماه، فشار دیاستولیک آن ها 4/4 عدد وسیستولیک آن ها 5/6 عدد پایین آمد. این مقدار اسید چربی است که در 100 گرم ماهی خالدار اقیانوس اطلس، 140 گرم ماهی آزاد یا 250 گرم کنسرو ساردین موجود است. در آزمایش یاد شده افت فشار در برخی افراد به قدری بود که دیگر نیاز به دارو نداشتند.

زرد چوبه ادویه استثنایی

زرد چوبه از قدیم به عنوان هضم کننده غذا و صفراآور مصرف می شده است. و در حال حاضر به عنوان داروی رسمی در بیش تر کشورها، مورد استفاده قرار می گیرد. از اثرات مهم زردچوبه، اثر صفرا آوری و تحریک ترشح پانکراس آن را می توان نام برد. تحقیقات بر روی اسانس زرد چوبه نشان داده است که دارای اثر صفر آور و حل و دفع سنگ مثانه است. کورکومین مهم ترین ماده موثر زردچوبه، دارای خواص ضد سموم کبد، ضد تورم، ضد سرطان و ضد عفونت است. ازاثرات دیگر کورکومین خواص ضد موناژن، ضد ایدز و ضد اکسیدان آن می باشد. ماده دیگر زرد چوبه به نام آر- تُتمِرُن می باشد که دارای خاصیت خنثی کننده سم مار است و اثر سمی نیش بسیاری از مارها را از بین می برد.