کاتچین موجود در چای سبز فعالیت آنزیم لیپاز پانکراس را مهار می کند. در نتیجه، شکسته شدن چربی و تبدیل آن به اجزای قابل جذب با سرعا بسیار کمی صورت می گیرد با توجه به اینکه افزایش تری گلسیرید خون بعداز مصرف هر وعده غذا، یک ریسک فاکتور در بروز بیماری هایی قلبی است، مصرف یک فنجان چای سبز در بین وعده های غذایی روشی مناسب در کاهش تری گلیسرید خون است.

چای سبز قادر است کبد را سم زدایی کرده و از تجمع چربی در کبد جلوگیری کند و همچنین نقص و کمبود استروژن را در دوران یائسگی جبران کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می نماید. با مصرف چای سبز، جذب روده ای گلوکز و چربی، کاهش پیدا کرده و به این وسیله منجر به کاهش وزن در فرد می گردد.

کاهش ابتلاء به بیماری هایی قلبی و کلسترول با مصرف چای سبز

چای سبز از بهترین نوع نوشیدنی ها به حساب می آید، زیرا نوشیدن آن با کاهش ابتلا به بیماری های قلبی رابطه مستقیمی دارد. مطالعات نشان می دهند که چای سبز دارای فلاونوئیدهایی با خاصیت آنتی اکسیدانی است که از مهم ترین آن ها می توان به کاتچین، اپی کاتچین و اپی گالوکاتچین اشاره کرد، که هم کاهنده بسیار خوبی برای کلسترول بد به حساب می آیند و هم از اثرات مخرب آن ها و نهایتاً از بسته شدن عروق جلوگیری می کنند. پس با کمی تغییر در رژیم غذایی روزانه، می توان چربی خون را کنترل نمود.