نیتریت موجود در سوسیس، احتمال بیماری های تنفسی را بالا می برد محققان دانشگاه کلمبیا می گویند حتی حذف عوامل خطر سازی مانند سیگار و رژیم غذایی ناسالم نیز اثری در این نتیجه گیری ندارد و باز هم می توان نتیجه گرفت: «احتمال ابتلا به بیماری های مزمن انسدادی ریه در افرادی که دست کم 14 بار در ماه از فرآورده های گوشتی مصرف می کنند، تقریباً 78 درصد بیش تر از آن هایی است که این فرآورده های گوشتی را مصرف نمی کنند.»

در بیماری های مزمن انسدادی ریه، عملکرد دستگاه تنفسی بدن آن قدر پایین می آید که بیمار به طور مداوم به سرفه و تنگی نفس دچار می شود. این بیماری که بیش ترشان هم می کشند، لب ها و انگشتان کبودی دارند که بیانگر پایین بودن اشباع اکسیژن خون آن ها به دلیل ناکارآمدی مجاری ریوی شان است.

به گفته این محققان نیترات ها که برای پیشگیری از خراب شدن گوشت و رنگ دار کردن، به فرآورده های گوشتی اضافه می شوند. به بافت ریه آسیب می زنند. گفتنی است که در صنایع غذایی، برای تهیه اغلب غذاهای آماده و کنسروی و برای حفظ طعم و تازگی خوراکی ها از این نوع مواد نگه دارنده استفاده می شود.

درمان بیماری التهاب مفاصل با آلبالو

بیماری مفاصل یک نوع التهاب مفاصل است که ناشی از تراکم اسید بولیک در بدن است. ممکن است که دانه های کوچک اسید بولیک در مفاصل تجمع یابند معمولاً بیش تر در انگشتان و درد شدید همراه با التهاب ایجاد کنند. در واقع، اسیدبولیک از اجتماع موادی که بیورین نام دارند، تهیه می شود. مصرف میوه ها و سبریجات تازه اثر اسیدبولیک را در بدن کم می کند. خوردن آلبالو در این موارد بسیار مفید است، زیرا سرشار از مواد تابودکننده اسید بولیک است و از التهاب مفاصل جلوگیری می کند.