عصاره هسته انگور از فشردن و تصفیه هسته انگور تازه تهیه می شود. از نظر خواص تغذیه ای، روغن هسته انگور با روغن زیتون قابل مقایسه است. تحقیقات نشان داده است که اسیدلینولئیک روغن هسته انگور نیز باعث کاهش LDL و افزایش HDL می گردد. از نقطه نظر شیمیایی می توان به وجود اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های محلول در چربی به میزان قابل توجهی در این روغن اشاره کرد. این روغن فاقد سدیم و کلسترول می باشد. عصاره هسته انگور مخلوطی از ترکیبات پیچیده است که دارای محدوده وسیعی از کاربردهای درمانی می باشد. ممانعت از سرطان، امراض قلبی و عروقی، تأثیر بر تنظیم چربی خون، حفظ ساختار طبیعی سلول های عصبی درمان آلرژی و زخم ها، درمان آب مروارید، بهبود رشد کودکان، کند کردن روند پیری و .... از خواص مطرح شده برای این ماده است.

عصاره هسته انگور به عنوان یک عامل مسکن، ضدالتهاب، ضد جهش ژنی، موثر در درمان یا کاهش اثرات آدم، بواسیر و دیابت، بزرگ شدن پروستات و عفونت های چرکی تأثیرگذار و به عنوان یک منبع شفابخش مطرح می باشد.

خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره هسته انگور 50 برابر بیش تر از ویتامین E و 20 برابر بیش تر از ویتامین C می باشد. عصاره هسته انگور به دلیل بالا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی با عبور از سدخونی مغز و مهار رادیکال های آزاد، باعث محافظت از سلول های مغز و سیستم عصبی می شود. آنتی اکسیدان های عصاره هسته انگور با مهار رادیکال های آزاد که با حمله به DNA باعث از بین رفتن سلول های سالم می شوند، موجب کند شدن فرایند پیری، تقویت کلاژن و جلوگیری از سفت شدن و چروکیدگی پوست می گردند.

فلاونوئیدهای عصاره هسته انگور به تنظیم فشارخون کمک می کند. بهبود اختلالات عروق خونی، ممانعت از تشکیل لخته، و ممانعت از سکته قلبی و شکنندگی موی رگ های خونی از دیگر خواص کاربردی این ماده در درمان بیماری های قلبی و عروقی است.

نکته : عصاره هسته انگور به طور معنی داری از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کرده و در مواردی باعث مرگ آن ها می شود. ضمن این که رشد سلول های سالم طبیعی را بهبود می بخشد. عصاره هسته انگور بر سلول های سرطانی سینه، معده و ریه موثر می باشد تلفیق عصاره هسته انگور و سایر آنتی اکسیدان ها، از گسترش کلی خطر ابتلا به سرطان می کاهد. مطالعات نشان داده است که پیکنوژنول موجود در عصاره هسته انگور با ممانعت از تولید هیستامین باعث کاهش حساسیت به گرده گیاهان، آسم، آمفیزیم، آلرژن های غذایی و هم چنین بهبود مشکلات تنفسی می گردد.