نمک سیاه (BLAEK SALT) : این نمک، تصفیه نشده و حاوی املاح است، رنگ این نمک به جای سیاه، صورتی خاکستری است و طعم سولفوری دارد و معمولاً در غذاهای هندی استفاده می شود.

نمک سلتیک (CELTIC SALT) : نام دیگر آن نمک خاکستری دریایی فرانسه است. این نمک را از آب اقیانوس آرام در ساحل بریتانی فرانسه تهیه می کنند و حاوی میکرومینرال است. این نمک دستی تهیه می شود، بدین ترتیب که آب دریا را در سینی های چوبی، بدون تماس با فلز خشک می کنند. نمک ریز (COARSE SALT) : دانه های نمک زبر درشت تر است. آشپزخانه حرفه ای بیش تر تمایل دارند از این نمک استفاده کنند. چون راحت تر می توانند آن را با انگشت به غذا اضافه کنند. این نمک رطوبت کم تری دارد، از این رو ماندگاریش بیش تر است. از این نمک برای طعم دادن به انواع خصوصاً گوشت و ماهی، سوپ ها و خورش ها استفاده می کنند.

نمک ورقه ای (FLAKE SALT) : نمک ورقه که شباهتی به دانه های برف دارد، با فرآیند طبیعی تأثیر با دو آفتاب تهیه می شود. آب شور را در سینی های پهنی قرار می دهند و پس از غلیظ شدن کمی حرارت می دهند تا ورقه های نمک حاصل شود.

گل نمک (FLEUR SALT) : گل نمک از قدیمی ترین چاشنی ها است. این نمک خود جوش، کریستال هایی است که به طور طبیعی روی گودال های آب در حال تبخیر در شرایط آب و هوایی خاص تشکیل می شود و توسط سینی هایی از روی آب گودال جمع می شود. این نمک در فرانسه در منطقه ای به نام گراند به دست می آید و در هر منطقه آن را با طعم و عطر خاصی تهیه می کنند. این نمک برای طعم دادن به سالاد، سبزیجات بخارپز و گوشت های کبابی بسیار مناسب است.

نمک دریای فرانسه (FRENCH SEA SALT) : این نمک از آب دست نخورده اقیانوس اطلس به دست می آید، برخلاف نمک های معمولی موجود، معمولاً تصفیه نشده است. از این رو بیش تر میکرومینرال های موجود در آب دریا را دارد. برای طعم دادن به سالاد، سبزیجات پخته و گوشت های کبابی بسیار مناسب است و هم به صورت آسیاب نشده و زیر و هم به صورت ساییده شده در دسترس مردم است.