حفظ سلامتی یکی از اصول اولیه ای است که از گذشته تا کنون مورد توجه همه انسان ها بوده است اما حفظ سلامتی کاری است که باید راهکارهای آن را فرا گرفت. متاسفانه مردم در جامع امروز به دلیل مشغله کاری و کاهش فرصت، کمتر به آن توجه کرده و این امر بسبب مشکلات متعددی شده که بسیار خطرناک است. در این مطلب سعی شده نوشیدنی های ساده معرفی گردد تا به حفظ سلامتی شما کمک کند.

اگر میخواهید سالم و سلامت باشید از این نوشیدنی استفاده کنید. همه ما به دنبال انواع نوشیدنی‌های مختلف هستیم تا کمی سرحال بیاییم و خنک شویم؛ شربت‌های توت فرنگی، پرتقال، آلبالو و… انتخاب‌های خوبی هستند اما گاهی اوقات به دلیل شیرینی زیاد شما را باز هم تشنه‌تر می‌کنند؛

بنابراین همین‌جا به شما توصیه می‌کنیم که به جای خرید شربت‌های رنگارنگ سراغ عرقیات گیاهی بروید. آنها را با آب ترکیب کنید و شربت‌های مقوی و سالم‌تری بخورید. ضمن اینکه بعضی از این نوشیدنی ها به تعادل دمای بدن شما کمک می‌کنند و با کمک آنها راحت تر می‌توانید فصل گرما را سپری کنید.

البته از خواص دارویی آنها هم غافل نشوید.این عضو خانواده عرقیات خواص مختلفی دارد. مهم‌ترین مزیتش که به روزهای گرم سال مربوط می‌شود این است که حرارت بدن را تسکین می‌دهد. علاوه بر این، خواص دیگری هم به آن نسبت می‌دهند. کاسنی تب‌بر است، کلسترول خون را پایین می‌آورد و به تقویت پوست کمک می‌کند.

بعضی از عطاری‌ها به شما توصیه می‌کنند تا برای رفع گرمازدگی عرق کاسنی و شاتره را با هم ترکیب کنید و قبل از غذا یک استکان بخورید.برخلاف ادویه زیره که خوش عطر و بوست، عرق زیره کمی تلخ و تند است، اما برای افرادی که از چاقی رنج می‌برند این طعم ناخوشایند اصلا مهم نیست.

به هر حال باید بدانید که عرق زیره دشمن چاقی است و ناراحتی‌های روده را برطرف می‌کند؛ چون طبیعت گرم و خشکی دارد. برای درمان نفخ شکم و هضم بهتر غذا عرق زیره را فراموش نکنید و بعد از غذا چشم‌هایتان را ببندید، بینی‌تان را بگیرید و یک نصف استکان از آن را به معده‌تان بفرستید.

اگر خیلی گرمایی هستید و مجبورید ساعت‌های زیادی از روز زیر آفتاب کار کنید مصرف عرق شاتره را حتما در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. شاتره خاصیت ضد گرمازدگی دارد، حرارت بدن شما را تعدیل کرده و به رفع نارسایی‌های کبدی کمک می‌کند. برای تصفیه شدن خون هم می‌توانید از این داروی گیاهی کمک بگیرید.

آویشن گیاه خوشبویی است که عرق آن طبیعت گرمی دارد. اگر بعد از هر غذا یک استکان از آن را بنوشید از دردهای مفصلی در امان می‌مانید. عرق آویشن اشتها‌آور بوده و ضد نفخ است و سبب ضدعفونی مجاری تنفسی می‌شود. این را هم بدانید که کمی تلخ و گس است.رازیانه گیاه پرخاصیتی است که عرق آن هم شما را ازخواص خوبش بی‌نصیب نمی‌گذارد.

بعد از هر وعده غذایی یک استکان عرق رازیانه بخورید تا اشتهای شما در وعده غذای بعدی بیشتر شود. عرق رازیانه طبیعت گرم و خشکی دارد، قاعده آور و ادرار آور است و به نابودی سنگ‌های مثانه و کلیه کمک می‌کند.همه ما برای تهیه دسر‌های سنتی ایرانی حتما یک شیشه گلاب در خانه داریم.

چگونه حافظ سلامتی خود باشیم؟