مکمل های غذایی

مدتی است که استفاده از وعده های غذایی جایگزین ، یک امتیاز محسوب می شود. انواع و اقسام مکمل های غذایی در بازار دیده می شود اما نوعی خاص از آن با یک فرمول جدید تحولی ایجاد کرد.

این محصولات دارای پروتئین بالا ، چربی پایین ، منابع غذایی با کربوهیدرات متوسط و ویتامین و مواد معدنی غنی هستند. پروتئین در غذاهایی مانند گوشت و تخم مرغ یافت می شود. کربوهیدرات در غذاهایی مانند برنج، نان و ماکارونی وجود دارد. ویتامین ها بیش تر در میوه و سبزیجات یافت می شوند. این مواد غذایی طوری طراحی شده اند که بیش ترین مقدار مواد مغذی را در فرمولی ارایه می دهند که ذخایر چربی بدن را افزایش نمی دهند. در هر مرتبه استفاده از این پودرها 250 کالری به بدن ارایه می شود که 35 تا 45 میلی گرم پروتئین، 20 تا 25 میلی گرم کربوهیدرات، 2 تا 4 میلی گرم چربی و 50 تا 100 گرم ویتامین و مواد معدنی می باشد.

منبع پروتئین در این مکمل ها حاوی پنیر، کلسیم پنیر، پروتئین جدا شده ی شیر، سدیم شیر، پروتئین تخم مرغ که همگی از شیر و تخم مرغ گرفته می شود. منبع کربوهیدرات معمولاً ذرت با ساکارز می باشد. چربی به میزان کمی از روغن های هیدروژنه مانند نارگیل گرفته می شود.

در این نوع مکمل میزان قند ساده بسیار کم می باشد. چون این قندها به سرعت جذب جریان خون و باعث ترشح انسولین می شوند این ترشح بیش از حد انسولین باعث به وجود آمدن حالتی می شود که به طور مستقیم روی افزایش ذخیره چربی تأثیر دارد. در حقیقت محصولاتی که بر اساس قندهای ساده تهیه می شوند می توانند چاق کننده تر از غذاهای پرچرب باشند و برای داشتن یک بدن متناسب مناسب نیستند.

این محصولات پروتئین خود را با کیفیت بالا از تخم مرغ و لبنیات می گیرند تا چیزهای کم ارزش از لحاظ غذایی. به طور طبیعی پروتئین که در شیر و تخم مرغ است بیش تر جذب بدن می شوند، این اجازه می دهد که مقدار بیش تری پروتئین مورد استفاده قرار گیرد و این برای رشد بافت ها و ترمیم در ورزشکاران حرفه ای مهم است.

این مکمل ها بهترین چیز در کنار یک رژیم غذایی متعادل می باشند- نه به عنوان جانشینی برای غذاهای طبیعی این ها برخی از کمبودها که در وعده های غذایی وجود دارد را پر می کنند، اما به هیچ عنوان یک تغذیه محسوب نمی شوند. بنابراین استفاده بیش از حد از این مواد باعث اختلال در برنامه ی رژیم غذایی و همین طور باعث نارسایی در تغذیه ی اصلی می گردد. همراه کردن مکمل غذایی با غذای طبیعی بهترین روش برای برآورده کردن نیازهای غذایی شماست و از جذب بهینه ی غذا مطمئن می شوید.

در عمل بهتر است صبحانه ، نهار و شام مقوی مصرف کنید و به جای غذاهای بینابین از این مکمل ها استفاده کنید. مشخص است که یک رژیم غذایی مناسب شامل وعده های کوچک ولی پیایی (5 یا 6 مرتبه در روز) با فاصله ی 2 تا 3 ساعت می باشد. مصرف غذا بدین ترتیب سوخت و ساز را بهتر، قند خون را منظم، و جریان هورمونی گوناگون را تثبیت می کند و اجازه می دهد بدن شما به بهترین کیفیت ممکن عمل کند. به علاوه، این کار جلو گرسنگی را می گیرد و باعث می شود که وسوسه نشوید که به غذاهای کم کالری که دارای میزان بالایی چربی های اشباع شده و شکر هستند ناخنک بزنید. چون این مکمل ها راحت و آسان تهیه می شوند شما به راحتی می توانید در فاصله های منظم با کمترین تلاش از این مکمل ها استفاده کنید.

از طرف دیگر این پودرها به تنهایی عضلات شما را نمی سازند و آن ها را نیرومند نمی کنند. این یک تصور، متداول و غلط است که مکمل ها اثری مانند استروئیدها دارند که به طور معجزه آسایی بدن شما را از چاقی به تناسب می کشند.

مکمل های غذایی چه تاثیری در تناسب اندام دارند؟