این ضرب المثل قدیمی را بخاطر بیاورید «در هنگام عصبانی شدن قبل از آنکه چیزی بگویید تا شماره 10 بشمارید.»

در پشت این ضرب المثل واقعیتی غیر قابل انکار وجود دارد. زیرا زمان عصبانیت به حدی کوتاه و زود گذر است که اگر لحظه ای صبر کنید وقتی برای کفر گفتن و فریاد کشیدن باقی نمی ماند. عدم توجه بدان سبب اتفاقات غیر قابل جبران و از بین رفتن دوستی ها می شود.

راستی ما عصبانیت را بدین طریق می توانیم از بین ببریم اما گرسنگی چطور ؟ در رابطه با عادات اجتماعی و گرسنگی تاکنون هیچ دستوری وضع نشده است ولی آیا میتوان کالری های ناخواسته را نادیده گرفت ؟

در این بخش کوتاه و مهم بجای ضر المثل «تا شماره 10 بشمارید» یک طریق فانتزی و رمانتیک به شما یاد میدهیم تا موقعیکه قوه محرکه آنی گرسنگی به شما دست داد و شما را به طرف چیزی کشانید که به دهان بگذارید فقط 7 دقیقه صبر کنید. به خود بگوئید : «اگر چیزی باید بخورم بشرط آنکه گرسنه باشم فقط 7 دقیقه باید صبر کنم سپس آزاد هستم هرچه میل دارم بخورم» درب یخچال را ببندید و با اطمینان اینکه غذا در دسترس است، خود را مشغول کاری کنید. مثلاً : مجله بخوانید یا به موزیک گوش کنید و در این مدت خود را از آشپزخانه دور نگاهدارید. بعد از 7 دقیقه اگر هنوز راغب هستید غذا بخورید، آزاد هستید.

اهمیت قضیه در این است که درک کنید هفت دقیقه یک حقه نیست بلکه منظور آن است که برای مدتی شما را از خوردن باز داریم. آنچه از شما انتظار داریم آن است که قوه محرکه تمایل به خوردن را در خود به تأخیر اندازید و بعد از آن ببینید روی شما کارآیی دارد یا نه ؟ خوشبختانه این روش روی بسیاری کارآیی داشته و راه خود را برای رسیدن به مقصود پیدا کرده اند. اکثر شرکت کنندگان موسسه زیبائی این بازی را دوست دارند و بعد از هفت دقیقه فراموش کرده اند که چیزی بخورند و یا سراغ غذای مورد دلخواه خود را بگیرند.

اگر واقعا احساس گرسنگی کردید غذا میل کنید