برای اینکه بیشتر خود بشناسید «رفتار» شما را مانند یک فیلم سینمایی با حرکتی آهسته به نمایش می گذاریم.

ابتدا بدون توجه به «7 دقیقه» تأخیر بعد از باز کردن درب یخچال. این شما هستید که به طرف آشپزخانه قدم برمیدارید، سر یخچال می روید، درب آنرا باز می کنید و چیزی به دهان می گذارید. درب یخچال را می بندید و به سراغ کارتان می روید. پس از نیم ساعت دوباره بی اختیار همین کار را تکرار می کنید. امروز که تعطیل است و در منزل مانده اید و یا مانند هر خانم خانه دار که تمام روز در منزل است، چند بار مرتکب چنین کاری شده اید ؟چرا؟ جواب بسیار ساده و آسان است : فقط یک عادت.

حال مانند یک انسان آگاه و تمرین یافته و اطلاعاتی که از این کتاب بدست آورده اید و می دانید در برابر این عادت و احتمالاً گرسنگی چه باید کرد ؟ حرکات شما را به نمایش می گذاریم. به آشپزخانه می روید، درب یخچال را باز می کنید، به داخل آن نگاهی می اندازید در این لحظه به مغزتان خطور می کند که نباید چیزی بخورید. باز کردن درب یخچال را یک عادت تلقی می کنید و می دانید حتی اگر گرسنه باشید باید «7 دقیقه» صبر کنید. با خوشحالی درب یخچال را می بندید و به سراغ کار خود می روید. در اینجا نیروی ارادی هیچ نقشی در کارشما نداشته است و اگر جسارت نکنم شما نیز مانند یک موش آزمایشگاهی به رفتار خود شکل داده اید.

در اثر کاوش ها و تجربه هایی که بدست آمده چنین نتیجه گیری شده است. محل بخصوصی از مغز شما اقدام به از دست دادن چربی بدن می نماید و این وظیفه مهم و خطیر مغز از مهمترین عواملی است که با درک و بکار گیری آن آینده ای لذت بخش تر و شاداب تر برایتان به ارمغان می آورد.

در حقیقت روزی که وزن شما شروع به کم شدن می کند هر دقیقه از زندگی شما پر از نشاط و شادی می شود. هر روز شما سالمتر خواهید شد. هر روز برای خود و دوستان جالب تر و جاذب تر می شوید و هر روز نیرومند تر و پرتحرک تر به نظر می رسید. اما باید بدانید که فقط بخشی از مغز شما که همراه با سیستم اعصاب کار می کند به تنهایی این وظیفه مهم را به عهده ندارند، بلکه بخش عادات، به تنهایی این وظیفه مهم را به عهده ندارند، بلکه بخش عادات، بخش هوشیاری و بخشی که شما را مشغول خوردن می کند هنگامیکه تمایل به خوردن ندارید، با مغز شما همگام است. پس سعی کنید عادت ناپسند خود را ترک گوئید.

بدون استفاده از «نیروی ارادی» در لاغری برنده باشید