فقط تا حدی که بدن نیاز دارد غذا بخورید

تاکنون چندین بار برایتان اتفاق افتاده که در موقع ترک میز غذاخوری احساس کرده اید که بیش از حد غذا خورده اید و حتی احساس ناراحتی نموده اید. اگر چنین مواردی تاکنون برایتان پیش آمده، پس نیاز دارید که عادت پرخوری را ترک گوئید.

برای آنکه به مشکلات پرخوری و دور ریختن غذا گرفتار نشوید برنامه هفتگی غذا برای خود تنظیم کنید.

اولین اصل کنترل وزن در موسسه ویژه غذایی آن است که از قبل بدانید برای نهار و یا شام چه خواهید خورد. اگر عادت کنید که چنین برنامه ای برای خود داشته باشید نیازی به محاسبه میزان کالری که باید بخورید ندارید. هنگامیکه برنامه غذایی برای خود داشته باشید، مجبورید میزان معینی از غذا که برای شما ضرورت دارد فراهم کنید.

تنظیم برنامه غذایی باید حداقل برای یک هفته انجام شود. در موقع خرید نیز با توجه به برنامه غذایی آنچه ضروری است می خرید، و ناچار نخواهید بود غذای اضافی را دور بریزید. از طرفی سعی کنید شما دارای پروتئین بیشتر و چربی کمتری باشد. در موقع سر و غذا سعی کنید میزان کمتری غذا بکشید. باقیمانده غذا را هرچه زودتر برای نگاهداری و یا دور ریختن از نظر دور کنید.

نیروی محرکه آنی برای خوردن باید در درجه دوم اهمیت قرار گیرد.

باید به این اصل توجه فراوان داشته باشید.

در بین مشاهدات خود و شاگردان موسسه که عادات خوردن مورد سوال واقع شده چنین نتیجه گیری شده است که علت زیاد خوری بی توجهی به نیروی محرکه گرسنگی است. متاسفانه این لحظه حساس عادتاً مورد توجه قرار نمی گیرد، تا زمانیکه احساس شود زیاده از حد شکم پر از غذاهای جورواجور شده است، بطوریکه هر سلولی از بدن پر از غذا شده است.

من مطمئن هستم که تعجب می کنید از اینکه چطور یک انسان یک کاسه پر از سوپ، چند تا نان سفید پر از کره، یک بشقاب سالاد و یک بشقاب پر از برنج و گوشت به تنهائی میخورد! بدون آنکه وقفه ای در بین هر بشقاب غذا داشته باشد. بله 15 دقیقه بعد ما احساس می کنیم که بیش از حد غذا خورده ایم و این امر جز بی توجهی به نیروی محرکه گرسنگی نبوده است.

خطرناکترین راه برای متوقف کردن چیزی که نیروی محرکه بدنبال دارد متوقف کردن آن است؛ حال اگر چه لوکوموتیو و یا اشتهای شما باشد. اگر جلو لوکرموتیو بایستیم یعنی اجازه داده ایم از روی ما عبور کند که این خودکشی است، و اگر در مقابل نیروی محرکه گرسنگی بایستیم یعنی به آن اهمیت داده ایم.