تاکنون مطالب زیادی درباره کالری غذا نگفته ام، زیرا میخواستم ابتداء بر این حقایق تأکید نمایم که موفقیت های بدست آمده چندان ارتباطی با رژیم غذایی ندارد راه جدید و طبیعی که پر از سلامتی و شادابی است؛ طریق نوع تغذیه خوبی است که به شما شانس کم کردن وزن بدهد بله از مهمتر آنکه هنگامی که به وزن ایده آل خود رسیدید بتوانید آنرا ثابت نگاهدارید.

با توجه به این نکات مهم اکنون زمان آن فرا رسیده که درباره کالری و آنچه درباره کالری منظور شده صحبت کنیم. آنچه تاکنون به شما گفته ایم شما را قادر می سازد که با تغییر در عادات غذا خوردن را موفقیت را بدست آورید. همچنین فایده این بحث آن است که مروری بر تکنیکهای خوردن داشته باشیم و اطلاعات جدیدی در اختیار شما قرار دهیم.

به نظر من اساسی ترین حقیقت آن است که وقتی شما 3000 کالری غذا می خورید. با توجه به نیازهای متابولیسمی و تمرینات ورزشی که دارید و نتوانید آنرا بسوزانید شما 450 گرم چربی در بدن انبار می کنید، و یان جنبه تئوری آن است.

با شروع انبار کردن چربی در بدن همزمان آب نیز در بدن ذخیره می شود. حتی سلولهایی که چربی در خود انبار می کنند به ناچار وزن پیدا می کنند، تا بتوانید در شرایط جدید به حیات خود ادامه دهند.

به عبارت دیگر اگر هر روز 100 کالری پرخوری کنید، در پایان ماه که 30 روز است 450 گرم چاق می شوید یا چربی در بدن انبار کرده اید و اگر 100 کالری کمتر از نیاز بدن خود مصرف کنید، در پایان ماه 450 گرم لاغر می شوید.

حال اگر تصور کنید که شما در هر روز 100 کالری کمتر از نیاز عادی بدن در تمام سال بخورید آیا می شوید گفت که 5/5 کیلو لاغر می شوید؟ و یا در طول 2 سال 11 کیلو و در طول 20 سال 110 کیلو وزن از دست می دهید ؟ اگر چنین باشد نباید دیگر وجود خارجی در زمین داشته باشید ! خوشبختانه باید گفت که از دست دادن وزن بدین طریق نخواهد بود.

توجه کنید : وقتی شما 450 گرم وزن اضافی خود را از دست دادید، در این مرحله بطور اتوماتیک تعداد کالری هایی که در روز می سوزانید 10 کالری کمتر خواهد بود و به عبارت دیگر 100 کالری را که از برنامه غذایی خود حذف کرده اید، دیگر تأثیر بیشتری روی وزن جدید شما نخواهد داشت، در اینصورت شما 5/4 کیلو لاغر شده اید و در این وزن ثابت خواهید ماند. برعکس اگر شما در روز 100 کالری به غذای خود اضافه کنید، مطمئن باشید که 5/4 کیلو به وزن شما اضافه خواهد شد.

قابل ذکر است که ما پا را از حالت تئوری فراتر قرار دادیم و تمام موارد طرح شده را با دقت و ممارست ابتدا روی حیوانات آزمایشگاهی تجربه کرده، سپس در عمل از شاگردان یاری جسته ایم و نتایج حاصل تقریباً همان بود که برایتان شرح داده ایم.

چه ارتباطی بین کالری و چاقی وجود دارد؟