آیا گوشت یک غذای طبیعی است ؟

راستی به غیر از یک تکه گوشت آبدار چه چیز می تواند طبیعی تر از آن باشد؟ گوشت دارای پروتئین زیاد، ویتامین ب و آهن می باشد. همه می گویند گوشت یکی از بهترین غذاهائی است که در دست می باشد که هر روز آنرا می خوریم. یکی از غذاهای پر گوشت و آماده که خیلی هم معروفیت دارد همبرگر است. اگر وارد یکی از رستورانهای درجه یک شوید در سر لوحه غذاها استیک، کباب، کباب بره و از این قبیل به شما پیشنهاد می شود. در منزل خانواده های متوسط گوشت را بر هر غذای دیگری ترجیح می دهند و برای خانواده های ثروتمند و مرفه نیز استیک، شیشلیک و کباب بره بیشتر مورد توجه است. آلمانی ها سوسیس و یونانیها کباب بره و اکثر مردم عاشق اینگونه غذاها هستند.

درباره گوشت باید مطالبی گفته شود، مخصوصاً گوشت گاو که بعضی آنرا غیر عادی و عده ای آنرا و عده ای آنرا اصلی می دانند. اگر شما به رستوران «غذاهای طبیعی» بروید و در خواست استیک نمائید، آنها چنان به شما خیره می شوند، انگار که دیوانه هستید! وقتی شما که در صدد کم کردن وزن خود هستید . بدنبال غذاهای طبیعی میگردیدف آیا لازم است مصرف گوشت را از برنامه خود حذف کنید؟ مردمی که نگران قلبشان هستند و یا اسید اوریک خونشان بالا است، گوشت قرمز نمی خورند. دوندگان دو ماراتن بخاطر ازدیاد کلسترول خونشان و عوارض آن مسافت زیادی را می دوند و اکثراً از خوردن گوشت قرمز خودداری می کنند. اکثر ورزشکاران میدانند که خوردن گوشت قرمز آنها را سست می کند. گیاه خواران خوردن گوشت را گناه و آنرا غیر طبیعی می دانند. امروزه بواسطه آنکه اکثر دامها را با خورانیدن هورمونها چاق می شوند، گوشت آنها را از لحاظ شیمیایی آلوده و غیر طبیعی می دانند و باید به عنوان یک غذای غیر طبیعی از خوردن آن اجتناب نمود.

اما تمام این اطلاعات به این سوال که آیا گوشت از لحاظ کلی یک غذای طبیعی است یا نه جواب گفته ؟و آیا گوشت گاو می تواند اساس غذای طبیعی انسان باشد؟ پاسخ مناسبی داده نشده و از کلیه این مطالب آنچه باید در برنامه غذایی کم کنندگان وزن قرار گیرد اشاره ای نشده است.

برای آنکه هر ابهامی را درباره موضوع گوشت رفع کنیم، ناچاریم که اساساً گوشت را به دو نوع حیوانات اهلی و وحشی بشناسیم و از نظر ما اگر تفاوتی بین آنها بخواهیم به حساب بیاوریم وجود چربی آنهاست.