بدون نگرانی در خارج از منزل (رستوران) غذا بخورید

بسیاری از طرفداران رژیم غذایی از خوردن غذا در خارج از منزل خودداری می کنند و با توجه به توصیه هایی که در این بخش برایشان داریم، آگاهی پیدا می کنند که چگونه بدون تردید بتوانند در رستورانها غذا بخورند.

رستورانهای مخصوص غذاهای دریایی

در بسیاری از این رستورانها فقط غذاهای دریایی سرو می کنند، بعضی وقتها غذاهای آنها بسیار فریبنده ولی متاسفانه بسیار پرچرب و پر کالری است. بخصوص سس ها و چاشنی های اشتهاآور آنها انسان را بیشتر به خوردن غذای بیشتر ترغیب می کند. برای مثال : غذاهای خرچنگ دریایی دارای کالری بسیار تا 500 می باشد. و اگر سس های پرچربی بدان اضافه شود کالری بیشتری دارد.

مواظب بشقاب های مملو از گوشتهای ماهی و یا خرچنگ سرخ کرده که با نامهای عجیب و غریب عرضه می کنند باشید، این نوع غذاهای سرخ کرده بیش از 750 کالری دارد.

حداقل کاری که باید انجام داد آن است که باید میگو یا ماهی بخارپز سفارش داد که بیش از 120 کالری ندارد و از خوردن سس های اشتهاآور صرفنظر نمود و در عوض از سبزیجات تازه همراه آن استفاده نمود.

در رستورانهای معمولی، علاقمندان نمی توانند مانند سابق از استیک های آبدار و بی چربی سفارش دهند، زیرا هر قطعه گوشت پر از چربی است. حتی کباب فیله نیز پر از چربی است و تنها کاری که می توان کرد آن است که در موقع خوردن آنرا به قطعات کوچک ببرید و چربی های آنرا جدا کنید. گاهی همراه با گوشت قارچ، پیاز و فلفل سبز سرو می شود که تمامی با کره و روغن خیس خورده است. همیشه دستور استیک کاملاً پخته بدهید، زیرا هر قدر گوشت بیشتر پخته شود، چربیهای آن بیشتر آب می شود و از گوشت جدا می شود. چه بهتر در این موقع همراه با دوست خود یک پرس غذا سفارش دهید و یا نیمی از آن را به منزل ببرید.